Ducati Multistrada V4 – pierwszy motocykl na świecie wyposażony w radary
W fabryce Ducati w Borgo Panigale rozpoczęła się produkcja Multistrady V4: pierwszego motocykla na świecie, w którym zastosowano technologię radaru przedniego i tylnego. Multistrada V4 wyznacza tym samym epokowy punkt zwrotny dla legendarnego producenta motocykli z Bolonii.
Ducati Multistrada V4 zostanie oficjalnie zaprezentowana 4 listopada.
Dla czwartej generacji Multistrady, Ducati opracowało nowy, lekki i kompaktowy silnik V4, zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom „przygodowego” użytkowania, ale bez zaniedbywania emocji i sportowego charakteru. Wszystkie szczegóły dotyczące nowego silnika zostaną ujawnione 15 października.
To co wyróżnia Multistradę V4 na tle innych modeli, to wyposażenie jej w radary! Przyjęcie tych systemów zapowiada prawdziwą rewolucją w świecie dwóch kół, wyznaczając nowy poziom doskonałości w zakresie komfortu i wspomagania jazdy, zwłaszcza na długich trasach.
Przeczytaj też: Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak
Radary to zaawansowane systemy wspomagania, które wspierają i zwiększają komfort jazdy.
Każdy radar ma kompaktowe wymiary (70 x 60 x 28 mm, podobnie jak nowoczesna kamera) i doskonale integruje się z motocyklem, ważąc zaledwie 190 gramów.
Radar umieszczony z przodu pojazdu steruje działaniem ACC (Adaptive Cruise Control), który za pomocą kontrolowanego hamowania i przyspieszania automatycznie dostosowuje odległość (do wyboru na czterech poziomach) od innych pojazdów podczas jazdy z prędkością od 30 do 160 km/h. Ten wywodzący się z technologii samochodowej system został rozwinięty i opracowany zgodnie z dynamiką i ergonomią pojazdu dwukołowego. „Autorytet” systemu w zakresie zwalniania i przyspieszania został ograniczony, aby zapewnić kierowcy stałą kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji. System pozwala na wygodniejszą jazdę, szczególnie na długich trasach.
Tylny radar jest w stanie wykryć i zgłosić pojazdy znajdujące się w tzw. martwym punkcie, czyli obszarze niewidocznym ani bezpośrednio przez kierowcę, ani przez lusterko wsteczne. System BSD (Blind Spot Detection) sygnalizuje również zbliżanie się z tyłu pojazdów z dużą prędkością.
Zainteresowanie Ducati tego typu systemami sięga 2016 roku, kiedy spółka rozpoczęła współpracę z Wydziałem Elektroniki, Informacji i Bioinżynierii Politecnico di Milano, aby eksperymentować z tego typu technologiami. To pierwsze doświadczenie potwierdziło możliwość zastosowania tego rodzaju technologii w motocyklach i zainspirowało Ducati do stworzenia kompletnego pakietu wspomagania jazdy z wykorzystaniem dwóch radarów, który w ciągu czterech lat został opracowany i wyprodukowany w ścisłej współpracy z Bosch.
Przeczytaj też: Puchowe kurtki od Ducati, czyli motocyklowy styl na zimę
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: