
Ducati Multistrada V4 – 170 KM i innowacyjny system radarów. Czy to najlepsze „multi” w historii?
Osiągi i sportowy charakter Ducati połączone z niespotykanym komfortem jazdy i wszechstronnością – poznajcie Mulistradę V4.
Multistrada narodziła się z zamiarem bycia motocyklem sportowym, ale wygodnym, zdolnym poradzić sobie w każdych warunkach drogowych, zapewniającym bezpieczeństwo i solidność. W ciągu 18 lat wyprodukowano ponad 110 000 sztuk motocykla.
Multistrada czwartej generacji to jeszcze wydajniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu motocykl niż jego poprzednicy, tak przynajmniej zapewnia Ducati. Multistrada V4 ma być bardziej wytrzymała i jednocześnie lżejsza. Bardziej wszechstronna i wygodna. Skuteczna w każdych warunkach.
Innymi słowy, Ducati chciało, aby Multistrada V4 była najlepszym „Multi” w historii.
Multistrada V4 jest „sportowa”, ponieważ jest lekka i kompaktowa, ma 170 KM, elektroniczne pomoce MotoGP i podwozie o zwinnych wymiarach, mające zapewnić ekscytującą i efektywną jazdę w mieszanym terenie. To „touring” dzięki głównym okresom międzyprzeglądowym ustawianym co 60 000 km, systemom radarowym (pierwszy motocykl na świecie, który ma je zarówno z przodu, jak i z tyłu!), nawigatorowi mapy, który można przeglądać na desce rozdzielczej. To „enduro” dzięki doskonałym właściwościom terenowym, elektronicznemu zawieszeniu, płynnemu prowadzeniu i przełożeniom. Jest „urban”, ponieważ gwarantuje dużą łatwość użytkowania przy niskich prędkościach, ale także dzięki łączności ze smartfonem i dokładnemu badaniu komfortu termicznego.
Silnik to prawdziwe bijące serce tego motocykla: V4 Granturismo. Lekki (66,7 kg) i kompaktowy, ma dużo mocy. V4 Granturismo ma pojemność 1158 cm3 i rozwija moc 170 KM (125 kW) przy 10500 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym 125 Nm przy 8750 obr/min. Ponadto zastosowanie tego silnika pozwala na znaczne wydłużenie okresów międzyobsługowych: w Multistradzie V4 wymiana oleju jest planowana co 15 000 km, a sprawdzanie luzów zaworowych i ewentualna regulacja co 60 000 km.
Przeczytaj też: Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak
To co wyróżnia Multistradę V4 na tle innych modeli, to wyposażenie jej w radary! Przyjęcie tych systemów zapowiada prawdziwą rewolucją w świecie dwóch kół, wyznaczając nowy poziom doskonałości w zakresie komfortu i wspomagania jazdy, zwłaszcza na długich trasach.
Każdy radar ma kompaktowe wymiary (70 x 60 x 28 mm, podobnie jak nowoczesna kamera) i doskonale integruje się z motocyklem, ważąc zaledwie 190 gramów.
Radar umieszczony z przodu pojazdu steruje działaniem ACC (Adaptive Cruise Control), który za pomocą kontrolowanego hamowania i przyspieszania automatycznie dostosowuje odległość (do wyboru na czterech poziomach) od innych pojazdów podczas jazdy z prędkością od 30 do 160 km/h. Ten wywodzący się z technologii samochodowej system został rozwinięty i opracowany zgodnie z dynamiką i ergonomią pojazdu dwukołowego. „Autorytet” systemu w zakresie zwalniania i przyspieszania został ograniczony, aby zapewnić kierowcy stałą kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji. System pozwala na wygodniejszą jazdę, szczególnie na długich trasach.
Przeczytaj też: Ducati Multistrada V4 – pierwszy motocykl na świecie wyposażony w radary
Pakiet elektroniczny Multistrady V4 to najnowocześniejszy w branży motocyklowej poziom bezpieczeństwa, komfortu, osiągów i łączności.
Platforma inercyjna (IMU) zarządza działaniem ABS na zakrętach, Ducati Wheelie Control (DWC) czy Ducati Traction Control (DTC), tutaj w wersji „do pokonywania zakrętów”. Multistrada V4 S jest również standardowo wyposażona w system kontroli utrzymania pojazdu (VHC), który ułatwia ponowne uruchomienie na pochyłych drogach. W Multistradzie V4 S platforma inercyjna komunikuje się również w sposób ciągły z półaktywnym układem sterowania zawieszeniem Ducati Skyhook (DSS) z funkcją Autoleveling.
Multistrada V4 ma wiele różnych możliwości konfiguracji, aby zaspokoić potrzeby najbardziej zróżnicowanej grupy klientów. Standardowy model V4 jest dostępny w kolorze czerwonym i reprezentuje wersję przeznaczoną dla tych, którzy kochają silnik o mocy 170 KM i wadze 215 kg.
Centralny model gamy, V4 S, jest dostępny w kolorze „Aviator Grey” oraz w kolorze czerwonym. Ducati Multistrada V4 S można zamówić zarówno z felgami aluminiowymi, jak i szprychowymi. W przypadku tego motocykla Ducati wymyśliło nowe pakiety konfiguracji, które można zamówić bezpośrednio w fabryce (Essential, Travel, Radar, Performance, Full).
Trzecią wersją jest Multistrada V4 S Sport, która oferuje wyjątkowo odważne, dedykowane malowanie i standardowy pakiet Performance z układem wydechowym Akrapovič i przednim błotnikiem z włókna węglowego.
Ducati Multistrada V4 będzie dostępna w salonach Ducati od końca listopada.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: