Ducati Monster 1200 R – najmocniejsze w historii
Podczas wieczornej imprezy na stoisku grupy Volkswagen we Frankfurcie Ducati odsłoniło w końcu swojego największego asa. Model Monster 1200 R jest najmocniejszym naked-em w historii.
Od momentu kiedy Ducati zaprzestało produkcji największego modelu Fighter i pozostawiło w produkcji jedynie 848, najmocniejszym przedstawicielem serii naked był Monster 1200 S z silnikiem o mocy 145 KM. Jednak właśnie poprzeczkę podnosi świeżo debiutujący Monster 1200 R.
Pracuje w nim silnik L2 Testastretta 11 Dual Spark R. W porównaniu z 1200 S ma on podwyższoną kompresję, lekko zmieniony osprzęt oraz nowy wydech. Efekt to 10 procent więcej mocy oraz 5,5 wyższy maksymalny moment obrotowy. Finalnie oferuje on 160 KM oraz 131 Nm maksymalnego momentu obrotowego, którego 75 procent jest już dostępne przy 3500 obr./min.
Nowy Monster jest montowany seryjnie z pełni regulowanym zawieszeniem Ohlins oraz układem hamulcowym Brembo o nazwie Mobobloc evo M50.
Elektronika na pokładzie pozwala opanować wysoki moment obrotowy maszyny. W ramach Ducati Safety Pack system kontroli trakcji ma osiem poziomów, natomiast ABS trzy. Kierowca może wybrać jeden z trzech profili pracy silnika (Sport, Touring, Urban). Całością można sterować przy pomocy kolorowego wyświetlacza, który w zależności od trybu serwuje różne informacje. Nowy silnik będzie spełniał normy emisji Euro 4.
Ducati Monster 1200 R będzie dostępny w dwóch kolorach: czerwonym lub czarnym. Oficjalna prezentacja odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Mediolanie, które odbędą się już niebawem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: