Ducati DesertX – off-roadowy adventure z Bolonii
Ducati DesertX to motocykl o terenowym charakterze, któremu pustynne wydmy, szutrowe drogi i górskie szlaki nie są straszne. Stanowi on współczesną interpretację linii motocykli Enduro z lat 80-tych, stworzoną przez Ducati Centro Stile.
Projekt DesertX narodził się w 2019 roku, kiedy Ducati zaprezentowało koncept modelu, wywołując mnóstwo pozytywnych reakcji wśród motocyklistów z całego świata. Ducati DesertX to motocykl od podstaw stworzony z myślą o jeździe poza asfaltem.
Ducati DesertX napędza chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° z rozrządem desmodromicznym, o pojemności 937 cm3. Jednostka dostarcza 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min. Silnik otrzymał usprawnienia, które pojawiły się już w modelach Monster i Multistrada V2, w tym lekkie i kompaktowe sprzęgło 8-tarczowe. Redukcja masy dwucylindrowego motoru to aż 1,7 kilograma w porównaniu z poprzednią wersją.
Nowe Ducati DesertX jest wyposażone w sześć trybów jazdy (Enduro, Rally, Sport, Touring, Urban i Wet) pracujących w połączeniu z czterema trybami mocy (Full, High, Medium i Low), które istotnie zmieniają responsywność silnika Testastretta.
Każdy tryb jazdy może zostać dowolnie skonfigurowany, aby poszczególne systemy elektroniczne interweniowały na różnych poziomach: Engine Brake Control (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down oraz Cornering ABS. W trybach jazdy dedykowanych do jazdy terenowej (Enduro i Rally), ABS można również całkowicie dezaktywować dedykowanym przyciskiem.
Modyfikacje układu podwozia nowego Ducati DesertX obejmują nową ramę kratownicową wykonaną ze stali oraz zawieszenie o długim skoku z dedykowanymi ustawieniami. Przednie zawieszenie motocykla składa się z widelca upside-down Kayaba o średnicy 46 mm i skoku 230 mm. Z tyłu z kolei zastosowano monoshock Kayaba. Oba elementy są regulowane w zakresie kompresji, odbicia i napięcia wstępnego. Amortyzator z tyłu połączony jest z aluminiowym wahaczem i pozwala na skok tylnego koła wynoszący 220 mm.
Układ hamulcowy DesertX wyposażony jest w ABS działający na zakrętach, podobnie jak we wszystkich motocyklach Ducati. Z przodu zastosowano zaciski Brembo M50 z czterema tłoczkami i podwójną tarczę o średnicy 320 mm, a z tyłu dwutłoczkowy zacisk Brembo wraz z tarczą o średnicy 265 mm.
Szprychowe koła posiadają na sobie opony Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 oraz 150/70 R18. Motocykl będzie homologowany do stosowania zarówno opon gotowych w offroad, jak i bardziej asfaltowych.
Produkcja Ducati DesertX rozpocznie się w maju 2022 roku. Motocykl będzie również dostępny w wersji o obniżonej mocy dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: