Ducati dalej będzie ścigać się w Moto GP
Ducati i Dorna Sports podpisały umowę, która potwierdza obecność włoskiego producenta motocykli w MotoGP przez kolejne pięć lat.
Ducati zadebiutowało w MotoGP w 2003 roku, i od tamego czasu odgrywa wiodącą rolę w królewskiej klasie. Swoje pierwsze zwycięstwo włoski producent odniósł już po sześciu wyścigach, w GP Katalonii z Lorisem Capirossim, a następnie świętował tytuły w klasyfikacjach indywidualnej i zespołów, w 2007 roku z Casey’em Stonerem.
W sumie w osiemnastu sezonach zawodnicy Ducati wygrali 51 wyścigów i 160 razy stawali na podium.
W zeszłym roku Ducati sięgnęło po mistrzostwo świata w klasyfikacji konstruktorów, dzięki punktom zdobywanym przez takich zawodników, jak: Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Jack Miller, Francesco Bagnaia i Johann Zarco.
Przeczytaj też: Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler
Prezes Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, wyznał:
Wyścigi zawsze były fundamentalną częścią działalności marki Ducati i pozostaną. W rzeczywistości stanowią nie tylko sposób na podsycanie pasji i radości entuzjastów Ducati, ale także są zaawansowanym laboratorium badawczym, gdzie testowane są najbardziej wyszukane materiały i innowacyjne projekty. To również poligon, na którym rozwijają się nasi młodzi inżynierowie, w celu zapewnienia klientom najnowocześniejszych motocykli pod względem technologii i emocji z ich użytkowana.
Fabryczny zespół Ducati w sezonie 2021 będą reprezentować Jack Miller i Francesco Bagnaia. Ducati nadal będzie wspierało też satelickie ekipy: Pramac oraz Avintia. Pramac otrzyma motocykle w specyfikacji GP21, Avintia GP19.
Przeczytaj też: Tom Cruise jeździ Ducati Desmosedici
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: