
Jest oficjalna decyzja – podniesiono limit prędkości na drodze ekspresowej
Ta informacja ucieszy kierowców nie tylko mieszkających w Warszawie. Na ważnym odcinku drogi ekspresowej S7 podniesiono właśnie limit dopuszczalnej prędkości.
Spis treści
- Ważna zmiana na drodze ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
- Budowa brakujących fragmentów drogi ekspresowej S7
- Budowa drogi S7 na południe od Warszawy
Ważna zmiana na drodze ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
Dobra wiadomość dla kierowców często podróżujących drogą S7 z Warszawy do Krakowa. GDDKiA otrzymała pozwolenie na użytkowanie środkowej części wylotu z Warszawy w kierunku Krakowa. Oznacza to, że odcinek Lesznowola – Tarczyn Północ zyskał status drogi ekspresowej. Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 3,5 t, wiąże się to z podniesieniem limitu dopuszczalnej prędkości do 120 km/h.
Z kolei do końca marca wykonawca powinien zakończyć prace na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, zostaną one udostępnione kierowcom. Do dyspozycji będą miejsca parkingowe, wypoczynkowe oraz sanitariaty. Wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP-ów rozbuduje je o stacje paliw i część gastronomiczną.
W kwietniu natomiast rozpocznie się ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu, remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Potrwają one do końca III kwartału 2024 roku.

Budowa brakujących fragmentów drogi ekspresowej S7
Droga ekspresowa S7 między węzłami Lesznowola i Tarczyn została udostępniona kierowcom już rok temu, tuż przed weekendem majowym, na zasadzie przejezdności na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Połączyła ona już funkcjonujące odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca, co pozwoliło na zmianę układu komunikacyjnego na Południe od Warszawy.
Znaki D-52 i D-40 mylą się kierowcom, a różnice między nimi są kluczowe
Była to bardzo istotna zmiana, ponieważ pozwoliła na rozdzielenie wspólnego przebiegu dwóch dróg ekspresowych – S7 oraz S8 – który dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Teraz trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położnego blisko 240 km dalej węzła Miechów.
W tym roku droga S7 zostanie wydłużona na południe o kolejne kilometry. Po udostępnieniu odcinka Miechów – Szczepanowice nastąpi połączenie z już funkcjonującym Szczepanowice – Widoma, a w listopadzie planowane jest udostępnienie dalszego ciągu do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52.
Budowa drogi S7 na południe od Warszawy
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
- Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: