Dominacja Mercedesa?
Przy pięknej słonecznej pogodzie i temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza wczesnym popołudniem kierowcy wyjechali na drugi w tym sezonie trening. Po wycofaniu się z F1 takich producentów jak BMW i Toyota, Mercedes wiedzie prym.
Michael czy Nico, który będzie szybszy? |
![]() |
fot. Mercedes GPA
|
Aż cztery bolidy napędzane silnikami niemieckiego potentata okazały się najszybsze w piątek popołudniu. W zasadzie już po niecałych 20 minutach Rosberg znalazł się na czele stawki, wysoko stawiając poprzeczkę dla innych kierowców. Jako pierwszy uzyskał czas poniżej 1 minuty 56 sekund, aby następnie poprawić jeszcze czas jednego okrążenia o ponad 0,1 sekundy. Choć wielu sprawozdawców wygłaszało poglądy, na temat tego jak wiele nauczyć musi się Rosberg od Michaela Schumachera, to okazał się on dzisiaj szybszy od swojego starszego kolegi. Może miał mniej paliwa, może wykonywał inny program założony przez zespół, ale z pewnością łatwo nie odda on pola siedmiokrotnemu Mistrzowi Świata. Pomiędzy kierowcami Mercedes GP znaleźli się zawodnicy McLarena – Lewis Hamilton z 2. czasem i Jenson Button z 4.
Szybki wydaje się być Nico Hulkenberg, który odnotował 6. czas. Młody kierowca Williamsa wydaje się być godnym następcą Rosberga.
Wśród nowych w tym sezonie zespołów najlepiej sprawował się Lotus. Kovalainen i Trulli, sprawdzający zachowanie się bolidów podczas jazdy z pełnym bakiem, tuż przed zakończeniem sesji mieli już mniej paliwa i wyprzedzili kierowców Virgin Racing.
Podobnie jak i podczas porannego treningu na tor nie wyjechał Karun Chandhok z teamu HRT. Jego koledze Bruno Sennie udało się przejechać 17 okrążeń, ale jego najlepszy czas był prawie o 12 sekund gorszy od wyniku Nico Rosberga! Jeśli tak dalej pójdzie, HRT będzie miało poważne problemy. Ostatnie okrążenie jakie wykonywał młody Senna zakończyło się zresztą dość nieprzyjemnie. Podczas hamowania przed jednym z zakrętów Brazylijczyk nie opanował samochodu. Na powtórzeniach zapisu widać wyraźnie, że od jednego z kół odpada nakrętka śruby. Miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli w tym sezonie oglądać części bolidów w niekontrolowany sposób przemieszczających się po torze. Jak wiemy, to naprawdę może być bardzo groźne.
Tak jak należało się spodziewać, trudno po pierwszych dwóch treningach wyciągać jakiekolwiek wnioski. Zespoły mają swoje założenia i programy i pracują nad nimi. Ponieważ ilość paliwa z jaką w danym momencie jeżdżą kierowcy nie jest znana, możemy się tylko domyślać, że Robert Kubica kiedy w porannym treningu uzyskał 3. czas, miał go dużo mniej niż w popołudniowej sesji gdy uplasował się dopiero na 15. pozycji. Pozostaje nam więc spokojnie obserwować rozwój wydarzeń.
Wyniki 2. sesji treningowej przed GP Bahrajnu:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Okrążenia |
1 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.409 |
– |
23 |
2 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:55.854 |
0.445 |
22 |
3 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:55.903 |
0.494 |
23 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:56.076 |
0.667 |
28 |
5 |
5 |
1:56.459 |
1.050 |
18 |
||
6 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:56.501 |
1.092 |
26 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:56.555 |
1.146 |
30 |
8 |
12 |
Renault |
1:56.750 |
1.341 |
26 |
|
9 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:57.140 |
1.731 |
25 |
10 |
22 |
BMW Sauber-Ferrari |
1:57.255 |
1.846 |
24 |
|
11 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:57.352 |
1.943 |
27 |
12 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:57.361 |
1.952 |
29 |
13 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:57.452 |
2.043 |
21 |
14 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:57.833 |
2.424 |
29 |
15 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:58.155 |
2.746 |
29 |
16 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1:59.799 |
4.390 |
31 |
17 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
2:00.444 |
5.035 |
12 |
18 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
2:00.873 |
5.464 |
23 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
2:00.990 |
5.581 |
14 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2:02.037 |
6.628 |
3 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
2:02.188 |
6.779 |
21 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
2:06.968 |
11.559 |
17 |
23 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso- Ferrari |
– |
– |
1 |
24 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
– |
– |
0 |
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: