Dodge Viper alive!
Wielbicielki Vipera wstrzymały na chwilę oddech. Ich obiekt uwielbienia miał przestać być produkowany. A przecież na sam widok takiej maszyny przyspiesza akcja serca! Na szczęście Chrysler poinformował, że utrzyma produkcję kultowego Dodge Viper SRT10.
Chrysler Group LLC utrzyma produkcję Dodge Viper SRT10 w Conner Avenue Assembly Plant. Zakład ten, będący od roku 1995 jedynym „domem” tego auta – przewidziany został do likwidacji w grudniu 2009. Tego rodzaju zmiana planów wiąże się z zaniechaniem sprzedaży produkcji Vipera przez Chrysler Group.
A zaczeło się od…
Zaprezentowany po raz pierwszy w 1989 roku jako samochód koncepcyjny na międzynarodowym salonie samochodowym NAIAS w Detroit – Dodge Viper miał sprawdzić reakcję publiczności wobec idei bezkompromisowego, wyczynowego samochodu sportowego w limitowanej serii egzemplarzy. Powodzenie tej koncepcji przekroczyło wszelkie oczekiwania, a potencjalni klienci zaczęli składać zamówienia jeszcze przed zakończeniem targów. Po niecałych trzech latach, miesiącach intensywnych badań i testów, w maju 1990 roku ogłoszono decyzję o produkcji Vipera napędzanego 10-cylindrowym silnikiem widlastym wykonanym z lekkiego aluminium.
Agresor na torze. Czyż nie jest piękny? |
![]() |
fot. Dodge
|
Obiekt kultu
Auto zaczęło zjeżdżać z taśm zakładu New Mack Assembly Plant w maju 1992 roku, skąd w październiku 1995 linia produkcyjna została przeniesiona do fabryki Conner Avenue. Tam też od 2001 roku wytwarzane są silniki V10, montowane poprzednio w Mound Road Engine.
Rok temu Dodge wprowadził jeszcze mocniejszą, czwartą generację SRT10. Producent tym razem oferuje ponad 30 odmian kolorystycznych nadwozia i wnętrza, czyli liczne opcje fabrycznej indywidualizacji – zgodnie z oczekiwaniami chcących wyróżnić sie z tłumu entuzjastów.
Dodge Viper SRT10 napędza 600-konny silnik o pojemności 8,4 litra, który pozwala na sprint do setki poniżej czterech sekund (test 0-160-0 km/h nieco powyżej 12 sekund).
Łączna produkcja samochodów Dodge Viper przekroczyła 25.000 egzemplarzy.
Amerykanin czy Włoch?
Firma Chrysler Group LLC została utworzona w tym roku jako efekt strategicznego aliansu z FIAT Group. Produkuje sammochody marki Chrysler, Jeep i Dodge oraz części zamienne i akcesoria pod marką Mopar. Sojusz z Fiatem polega na udostępnianiu rozwiązań technologicznych oraz platform i zespołów napędowych dla samochodów segmentu sub-kompaktowego i kompaktowego. Dla Chryslera oznacza to możliwość oferowania poszerzonej gamy produktów obejmującej m.in. pojazdy coraz bardziej przyjazne środowisku naturalnemu człowieka i bliższe przeciętnemu Europejczykowi.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: