Do wrześniowych rund WSMP zgłosiło się ponad 130 samochodów!
Podczas wrześniowych rund Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski sezon przekroczy półmetek. Do rywalizacji zgłoszono blisko 130 aut, a dodatkową atrakcją weekendu na Torze Poznań będą historyczne wyścigówki z niemieckiej serii Haigo ADAC.
Blisko 130 zgłoszeń to także rekord tego sezonu. Kibice, którzy znów mają prawo wstępu na Tor Poznań z zachowaniem reżimu sanitarnego, będą mieli co podziwiać. Mocna obsada we wszystkich kategoriach to znak, że walka o tytuły mistrzowskie trwa w najlepsze. Tradycyjnie emocji dostarczą zarówno mocarne auta GT z Lamborghini Huracanem i Porsche 911 GT3 Cup na czele, jak i rywalizacje w pucharach aut o zbliżonej specyfikacji. W kategorii Kii Picanto zaledwie trzy punkty dzielą Filipa Zagórskiego od Aleksa Sówki.
W kategorii D4 3500 do tej pory mieliśmy trzech różnych zwycięzców – Łukasza Stolarczyka, który wygrał dwa wyścigi, Jacka Wiśniowskiego oraz Gosię Rdest. To między tą trójką rozegra się bój o tytuł w ostatnich czterech wyścigach. W D4 2000 prowadzenia po półmetku sezonu będzie bronić Katarzyna Terlikowska (Honda Civic), w DN-2 Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift), a w D4 +3500 Mariusz Miękoś (Lamborghini Huracan). Gra o puchar 16 aut ma pojawić się na starcie OMM Super S Cup. W klasyfikacji generalnej “Miniaków” prowadzi Bartosz Alejski, który wygrał trzy z czterech dotychczasowych wyścigów. Drugi jest Tomasz Pawlaczyk, czyli zwycięzca jednej z sierpniowych rund, a podium uzupełnia Adam Dębicki. 11 aut stanie na starcie Maluch Trophy, a tym razem w Poznaniu zabraknie 318IS Cup PL – zawodnicy z pucharu BMW ścigają się w Austrii.
W Toyota Racing Cup zobaczymy na starcie aż siedem aut. W klasyfikacji generalnej prowadzi Bartłomiej Czwartosz, który wygrał cztery pierwsze wyścigi, ale za nim jest pasjonująca walka o podium. Na drugim miejscu jest Dawid Czarnik, który ma 19 punktów przewagi nad trzecim Rafałem Płuciennikiem, a ten musi czuć oddech rywali. Za jego plecami są Jacek Jurecki (dwa punkty straty) i Aleksander Szandrowski (pięć punktów straty), a do nich powinien dołączyć Tomasz Tomczak, którego w sierpniu zabrakło. Zawodniczka startująca pod pseudonimem Zuu będzie zbierać kolejne doświadczenia wyścigowe. Miękoś z Lewandowskim w Endurance Rywalizacja dwugodzinna w tym sezonie co rundę jest mocno obsadzona.
We wrześniu na starcie wyścigu Endurance pojawią się 24 auta, a wydarzeniem jest powrót ubiegłorocznego mistrza w kategorii D4 +3500, czyli Mariusza Miękosia, który zdecydował się na start Lamborghini Huracanem w duecie z Andrzejem Lewandowskim, ubiegłorocznego mistrza świata Lamborghini Super Trofeo w kategorii ProAm. Ich start może namieszać w klasyfikacji najmocniejszych aut. Oprócz duetu z Huracana zobaczymy cztery załogi w Porsche 911 GT3 Cup. W “generalce” prowadzą Błażek z Lisowskim, którzy o dwa punkty wyprzedzają Rdest i Szymańskiego.
Mocną reprezentację w wyścigu Endurance będą miały wyścigowe Mini. Takich aut zobaczymy aż dziewięć, z czego osiem pojedzie po punkty w klasyfikacji OMM Super S Cup. Oprócz tego swój start zapowiedzieli m.in. liderzy D4 1400, czyli Jakub Szablewski i Julia Schayer (kia Picanto) czy prowadzący w D4 3500 Bartłomiej Mirecki z Szymonem Jabłońskim (Hyundai i30 TCR).
Nostalgiczne ściganie Automobilklub Wielkopolski co roku zaprasza na cykl Haigo ADAC, bo dla kibiców to okazja, by przypomnieć sobie, jak wyglądało ściganie w czasach tzw. Żelaznej Kurtyny. Do Poznania przyjadą dwie kategorie aut. Tourenwagen to rywalizacja samochodów wyścigowych zbudowanych w oparciu o auta z demoludów takich marek jak Lada czy Zastava. W kategorii Formula zobaczymy jednomiejscowe wyścigówki, które przed laty walczyły m.in. w Pucharze Pokoju i Przyjaźni czy Sowieckiej Formule 3.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: