Dlaczego kobieta pyta o drogę, a mężczyźnie nie wypada?
Statystyczna kobieta na świecie powoduje wypadek co 6,7 mln kilometrów, a mężczyzna co 4,3 mln km. Statystyki Komendy Głównej Policji mówią, że około 75% wypadków powodowanych jest przez płeć brzydszą.
Kobiety nie tylko rzadziej powodują wypadki, ale też spokojniej reagują na stanie w korku, mają większe zaufanie do technologii niż mężczyźni i coraz chętniej po nią sięgają.
Mężczyźni powodują nie tylko więcej wypadków, ale ich skutki są też bardziej kosztowne, co potwierdzają statystyki firm ubezpieczeniowych. Kobiety – poza nielicznymi wyjątkami – za kierownicą nie rywalizują, a po prostu jadą do celu. To męski testosteron powoduje, że kierowcy są agresywni i skłonni do nadmiernego ryzyka. Wiele kobiet – często ze względu na mniejszą praktykę – czuje się mniej pewnie za kierownicą, dlatego nie decyduje się na brawurową jazdę.
Z badań prowadzonych wśród użytkowników nawigacji NaviExpert wynika, że coraz więcej spośród nich stanowią kobiety. Na koniec trzeciego kwartału 2012 roku kobiety stanowiły 11% użytkowników, teraz stanowią już ok. 15%. Jak się też okazuje kobiety – użytkowniczki nawigacji korzystają z niej częściej niż mężczyźni. Ponad 1/3 pań przyznała, że sięga po nawigację kilka razy w tygodniu, podczas gdy około połowa mężczyzn sięga po nią kilka razy w miesiącu, a 1/4 kilka razy w tygodniu.
Kobiety zapytane przez NaviExpert o to, co jest dla nich najważniejsze w aplikacji, zadeklarowały, że w równym stopniu aktualne mapy oraz funkcja omijania korków. Mężczyźni docenili przede wszystkim mapy. Aż 75% badanej grupy wskazało mapy jako podstawową wartość w nawigacji. Z tego wynika, że kobiety pewniej czują się mając wsparcie nie tylko przy dalekich podróżach, ale również podróżując po mieście. Są bardziej skłonne zaufać technologii, by zaoszczędzić czas, mimo iż udowodniono, że to one spokojniej reagują na stanie w korku. Dlaczego? Przekazywanie informacji między półkulą prawą – odpowiedzialną za kontrolę reakcji emocjonalnej, a półkulą lewą – odpowiedzialną za procesy logicznego i racjonalnego myślenia, jest u kobiet sprawniejsze niż u mężczyzn.
![]() |
fot. materiały prasowe |
Funkcja omijania korków wymaga natomiast od kierowcy, by zaufał technologii, zmienił swoje przyzwyczajenia i podróżował trasami proponowanymi przez nawigację ze względu na optymalny czas dotarcia do celu. W takiej sytuacji mężczyzna bardziej skłonny jest powiedzieć, że przecież to on najlepiej wie, jak jeździć po swoim mieście. Kobieta w tej samej sytuacji jest bardziej skłonna ufać zewnętrznym autorytetom – chociażby technologii nawigacyjnej.
Naukowcy z Uniwersytetu w Ulm przeprowadzili eksperyment na temat orientacji w przestrzeni. Jego uczestnicy – kobiety i mężczyźni – musieli znaleźć wyjście z labiryntu w jak najkrótszym czasie. Zadanie to lepiej wykonali mężczyźni. Rezonans magnetyczny pokazał, że u mężczyzn podczas wykonywania tego zadania hipokamp – struktura, która umożliwia określenie pozycji ciała w stosunku do otoczenia – był bardziej aktywny. U kobiet natomiast aktywny był fragment kory mózgowej, która zarządza pamięcią wzrokową. Kobiety lepiej orientują się w terenie, w którym już były, ponieważ kierują się charakterystycznymi punktami, które tam się znajdują. Mężczyźni natomiast orientują się głównie na podstawie kierunków i stosunków odległości, dzięki temu łatwiej im się odnaleźć w zupełnie nieznanym terenie.
Wyniki badania przeprowadzonego dla brytyjskiego Telegraph dowodzą, że przeciętny kierowca płci męskiej w Wielkiej Brytanii przejeżdża dodatkowych 276 mil szukając drogi, a przy tym aż 41% tych kierowców, poszukując drogi, zapewnia swoich pasażerów, że doskonale wie gdzie jedzie. .
Źródło: NaviExpert
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: