Diavel 1260 Lamborghini – limitowany motocykl Ducati. Powstanie tylko 630 sztuk!
To pierwszy motocykl zrodzony ze współpracy Ducati i Lamborghini: Diavel 1260 inspirowany Lamborghini Siàn FKP 37.
Produkowany w limitowanej i numerowanej edycji 630 sztuk, Diavel 1260 Lamborghini narodził się ze współpracy dwóch prestiżowych marek, które mają swoje korzenie w Motor Valley, krainie Emilia-Romania, w której można znaleźć wiele najbardziej sportowe i najbardziej pożądane firmy samochodowe i motocyklowe na świecie.
Niekonwencjonalny, wyjątkowy, absolutnie nie do pomylenia: Diavel 1260 to model z gamy Ducati, który zachwyci wszystkich entuzjastów swoją osobowością, sportowym zachowaniem na drodze, rasowym, sportowym silnikiem i wyglądem.
Aby zrealizować ten projekt, projektanci Ducati zdecydowali się zainspirować Siàn FKP 37, jednym z najbardziej prestiżowych samochodów, jaki kiedykolwiek wyprodukowało Lamborghini: dostępny w zaledwie 63 egzemplarzach, z których każdy jest dostosowany do konkretnych wymagań klienta, to arcydzieło ekskluzywności, designu i innowacji. Jest zainspirowany Countach, ma ostre jak brzytwa linie, aerodynamiczną elegancję i niepowtarzalną sylwetkę. Siàn FKP 37, wytwarzający połączoną moc cieplną i elektryczną 819 KM (602 kW), jest najmocniejszym Lamborghini, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.
Andrea Ferraresi, dyrektor Centro Stile Ducati, wyznał:
Tworząc Diavel zainspirowany Siàn, celebrujemy wartości, które dzielimy z Lamborghini: jesteśmy Włochami, jesteśmy sportowi, a design jest charakterystycznym elementem naszych kreacji.
Diavel 1260 Lamborghini został zaprojektowany przy użyciu tego samego języka stylistycznego, który wyróżnia supersportowy samochód, więc przeprojektowaliśmy elementy, które najbardziej charakteryzują Diavel. Całe nadwozie zostało wykonane z włókna węglowego, szlachetnego i lekkiego materiału. Rezultatem jest motocykl o świetnej prezencji scenicznej, prawdziwy przedmiot kolekcjonerski z punktu widzenia stylu i 100% Diavel.
Przeczytaj też: Ducati prezentuje nowe wersje XDiavel i Ducati Scrambler
Diavel 1260 Lamborghini jest wynikiem wspólnej pracy Centro Stile Ducati i Centro Stile Lamborghini. Powstał poprzez przeniesienie podstawowych elementów konstrukcji Siàn FKP 37 do świata motocykli i przeprojektowanie części, które najbardziej charakteryzują Diavel.
Bijące serce Diavel 1260 Lamborghini to 1262 cm3 Ducati Testastretta DVT ze zmiennym taktowaniem. Ten silnik z homologacją Euro 5 jest w stanie osiągnąć 162 KM (119 kW) przy 9500 obr/min i 129 Nm (13,2 kgm) przy 7500 obr/min, z płaską krzywą momentu obrotowego od średnich do niskich obrotów, co gwarantuje energiczną i energiczną reakcję przy cały czas.
Niektóre z kluczowych cech Diavel 1260 Lamborghini to typowa pozycja jazdy „power cruiser” i ergonomia modelu Diavel, wraz z odsłoniętą rurową stalową ramą kratową, tylną oponą o szerokości 240 mm, jednostronnym aluminiowym wahaczem i w pełni regulowanym zawieszeniem Öhlins z przodu i z tyłu. Podwozie, jak zapewnia Ducati, gwarantuje wysoki poziom prowadzenia i pochylenia, ale także doskonały poziom komfortu. Kute koła i komponenty z włókna węglowego sprawiają, że Diavel 1260 Lamborghini ma suchą masę tylko 220 kg.
Wyrafinowana elektronika zapewnia zarówno wysoką wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. Platforma 6-osiowej inercyjnej jednostki pomiarowej firmy Bosch (6D IMU) jest w stanie natychmiast wykryć prędkość i przyspieszenie motocykla oraz umożliwia obsługę wielu urządzeń sterujących zamontowanych w Diavel 1260 Lamborghini. Pakiet elektroniczny obejmuje układ ABS EVO umożliwiający pokonywanie zakrętów, Ducati Traction Control EVO (DTC), Ducati Wheelie Control EVO (DWC), Ducati Power Launch EVO (DPL) i tempomat.
Przeczytaj też: Ducati Multistrada V4 – 170 KM i innowacyjny system radarów. Czy to najlepsze „multi” w historii?
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: