Deszczowe Spa, słoneczne Spa
Nie jest niespodzianką, że pogoda w Ardenach jest kapryśna. Tak też było w trakcie piątkowej sesji porannej przed GP Belgii.
Jarno Trulli podczas porannej sesji |
fot. Toyota
|
Jarno Trulli okazał się najszybszym kierowcą na torze Spa-Francorchamps w sobotni poranek. Pogoda raczej nie dopisała. Po pół godziny sesji tor był już mokry, co spowodowało oczywiście spowolnienie tempa jazdy. Szybkiego okrążenia nie zaliczyli Sebastian Vettel, który już podczas poprzedniego weekendu miał kłopoty z silnikiem w swoim bolidzie i Lewis Hamilton.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:49.675 |
– |
13 |
2 |
22 |
Jenson Button |
Brawn-Mercedes |
1:50.283 |
0.608 |
18 |
3 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:50.368 |
0.693 |
13 |
4 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:51.045 |
1.370 |
20 |
5 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:51.529 |
1.854 |
24 |
6 |
23 |
Rubens Barrichello |
1:52.321 |
2.646 |
18 |
|
7 |
4 |
Ferrari |
1:52.930 |
3.255 |
16 |
|
8 |
2 |
McLaren-Mercedes |
1:53.383 |
3.708 |
11 |
|
9 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:53.650 |
3.975 |
12 |
10 |
3 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1:55.068 |
5.393 |
20 |
11 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
2:03.972 |
14.297 |
11 |
12 |
16 |
Williams |
2:04.505 |
14.830 |
13 |
|
13 |
8 |
Renault |
2:05.513 |
15.838 |
13 |
|
14 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
2:05.614 |
15.939 |
14 |
15 |
17 |
Williams |
2:05.705 |
16.030 |
15 |
|
16 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
2:05.839 |
16.164 |
10 |
17 |
14 |
Mark Webber |
2:06.181 |
16.506 |
6 |
|
18 |
10 |
Toyota |
2:06.331 |
16.656 |
15 |
|
19 |
15 |
Red Bull |
– |
– |
1 |
|
20 |
1 |
McLaren-Mercedes |
– |
– |
4 |
Lewis Hamilton |
fot. Daimler
|
Popołudnie w Belgii przyniosło zmianę pogody i oczywiście znacznie lepsze czasy okrążeń. Najszybszy tym razem okazał się Lewis Hamilton. Po treningu, Brytyjczyk stwierdził, że jego samochód choć nie ma jeszcze takiej siły docisku jakby sobie kierowca McLarena życzył, to dzięki wyposażeniu w KERS może zyskać trochę czasu w 1. i 3. sektorze toru.
Robert Kubica podczas porannego treningu osiągnął 9. pozycję a popołudniu 8.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:47.201 |
– |
29 |
2 |
10 |
Toyota |
1:47.217 |
0.016 |
29 |
|
3 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:47.285 |
0.084 |
26 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:47.329 |
0.128 |
31 |
5 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:47.333 |
0.132 |
34 |
6 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:47.506 |
0.305 |
27 |
7 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:47.559 |
0.358 |
33 |
8 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:47.578 |
0.377 |
33 |
9 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:47.579 |
0.378 |
36 |
10 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:47.602 |
0.401 |
25 |
11 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:47.702 |
0.501 |
38 |
12 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:47.743 |
0.542 |
33 |
13 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:47.790 |
0.589 |
29 |
14 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:47.862 |
0.661 |
30 |
15 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:47.961 |
0.760 |
32 |
16 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:48.017 |
0.816 |
30 |
17 |
22 |
Jenson Button |
Brawn |
1:48.125 |
0.924 |
34 |
18 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:48.130 |
0.929 |
37 |
19 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:48.360 |
1.159 |
29 |
20 |
3 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1:49.211 |
2.010 |
30 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: