Land Rover Classic otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 to niezwykła premiera auta, które skradnie nie jedno serce. Przyglądamy się historii samochodów Land Rovera z silnikiem V8.
Spis treści
- Defender Classic V8 – wygląd robi wrażenie
- Wnętrze Defendera Classic V8 w detalach
- Defender Classic V8 – specyfikacja techniczna
- DEFENDER CLASSIC V8 WORKS BESPOKE – dane techniczne
- Historia Defendera z silnikiem V8
Rozszerzając zakres usług renowacyjnych w celu dostarczania całkowicie unikalnych pojazdów, Works Bespoke umożliwia klientom indywidualnym stworzenie własnej wizji modelu Defender Classic i stanowi szczyt personalizacji.
Dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, Defender Classic V8 może zostać skonfigurowany za pomocą nowego cyfrowego konfiguratora Land Rover Classic, a także otrzymać dedykowane spersonalizowane wsparcie od zespołów specjalistów z Classic Works w Coventry w Wielkiej Brytanii i Essen w Niemczech.
Każdy egzemplarz, starannie wyselekcjonowany przez ekspertów, bazuje na pozyskanych pojazdach pierwotnie produkowanych w latach 2012-2016. Są one całkowicie odrestaurowane, zmodernizowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, aby zapewnić klientom trwałość, wytrzymałość i niezawodną jakość.
W oparciu o sprawdzoną formułę mechaniczną, znaną z modeli Land Rover Classic Islay Edition i Trophy, Defender Classic V8 jest napędzany oryginalnym 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 405 KM. Potężny silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF, oferując płynne osiągi, wspierane przez zawieszenie opracowane z myślą o optymalnej przyczepności i komforcie jazdy.
Paul Barritt, Dyrektor Land Rover Classic, powiedział: „Dzięki Works Bespoke dajemy klientom możliwość stworzenia swojego wymarzonego Defendera Classic V8, idealnie dopasowanego do ich stylu życia. Każdy pojazd jest starannie wykonany, a jedynym ograniczeniem w personalizacji jest wyobraźnia właściciela. Od początku do końca, klienci Works Bespoke doświadczają unikalnego procesu, tworząc swój wyjątkowy model Defender Classic V8”.
Defender Classic V8 – wygląd robi wrażenie
Każdy etap procesu projektowania w ramach programu Works Bespoke jest w pełni spersonalizowany, oferując szeroką gamę kolorów i wykończeń, które idealnie odpowiadają indywidualnemu stylowi zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Klienci mogą wybrać wymarzony kolor nadwozia, sięgając po odcienie z palet Heritage, Contemporary, Premium lub SV Metallic, albo zdecydować się na unikalną barwę dzięki usłudze dopasowania do próbki.
Paleta SV Metallic oferuje najbardziej ekskluzywne kolory, jakie kiedykolwiek były dostępne, charakteryzujące się głębią i doskonałą jakością ręcznego wykończenia, w tym takie odcienie jak Sunset Gold czy Sunrise Copper. Opcje Heritage obejmują takie kolory jak Balmoral Green i Marine Blue, podczas gdy paleta Contemporary oferuje między innymi Corinthian Bronze i Firenze Red.
Dach może być dopasowany do koloru nadwozia lub wyróżniać się kontrastującym wykończeniem, np. Limestone, znanym z najnowszej wersji Islay Edition.
Personalizacja wykracza daleko poza kolory nadwozia, z możliwością dostosowania licznych detali zewnętrznych. Dzięki temu każde zamówienie idealnie odpowiada gustom i potrzebom klienta.
Klienci mogą również wybierać między 16-calowymi felgami Wolf a 18-calowymi felgami Sawtooth, wykończonymi w kolorze czarnym lub Limestone. Dla tych, którzy planują wyprawy w trudny teren, oferowane są również stopnie boczne oraz akcesoria, takie jak bagażnik dachowy, klatka ekspedycyjna, drabina czy wyciągarka.
Dodatkowo, na dachu Defender Classic V8 klienci mogą również zamontować zestaw reflektorów w klasycznym stylu lub pełną listwę świetlną LED.
Podobnie jak w poprzednich modelach Defender Classic V8, każdy pojazd Works Bespoke jest standardowo wyposażony w nowoczesne reflektory LED, które zapewniają doskonałą widoczność w każdych warunkach. Klienci mogą także wybrać pakiet oświetlenia Heritage lub Crystal Lighting Pack, który nadaje nadwoziu klasyczne lub nowoczesne akcenty.
Wnętrze Defendera Classic V8 w detalach
Wnętrze zachowuje klasyczny charakter Defendera, odnowione i wykonane zgodnie ze specyfikacją klienta, ze starannie dobranymi nowoczesnymi funkcjami zaprojektowanymi tak, aby Defender Classic był jak najbardziej przyjazny dla użytkownika.
Intuicyjna i przyjemna w obsłudze dźwignia zmiany biegów steruje automatyczną skrzynią, a starannie dobrana, luksusowa skóra pokrywa siedzenia, panele boczne, drzwi, podsufitkę oraz deskę rozdzielczą. Wszystkie te elementy mogą być wykończone w jednym z pięciu jednolitych lub ośmiu dwukolorowych zestawień, takich jak Caraway, Liberty Blue czy Garnet.
Klienci mają do wyboru wyjątkowo komfortowe fotele Premium lub sportowe fotele Recaro, a każdy detal wykończony jest zgodnie z najwyższymi standardami.
W centralnej konsoli, wykończonej w błyszczącej czerni, znajduje się system multimedialny Land Rover Classic, który oferuje nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja satelitarna, radio DAB oraz łączność Bluetooth, obsługiwane przez dotykowy ekran o przekątnej 3,5 cala z oryginalnym wyświetlaczem i okładziną.
Klienci mogą skonsultować się z ekspertami Land Rover Classic, w celu spersonalizowania pojazdu w jeszcze większym stopniu. Jeśli preferowane kolory wykraczają poza dostępne opcje, możliwa jest konsultacja z zespołem Land Rover Classic w celu stworzenia indywidualnego projektu.
Dla tych, którzy cenią sobie elastyczność podczas wypraw terenowych, pakiet Adventure oferuje montowany na dachu namiot oraz drabinę. Dodatkowo, dostępna jest konwersja Ply Guys Camper Conversion, która przekształca tylną część kabiny w niestandardową przestrzeń mieszkalną.
Defender Classic V8 – specyfikacja techniczna
Starannie wyselekcjonowane pojazdy pochodzą z lat 2012-2016, a każdy egzemplarz wyposażony jest w wolnossący silnik V8 o pojemności 5,0 litrów, zapewniającą 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego w ramach procesu Works Bespoke. Moc jest przenoszona na wszystkie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF i systemu napędu na cztery koła, co zapewnia doskonałe właściwości jezdne na co dzień oraz wyjątkową zdolność do pokonywania trudnego terenu.
Wszystkie pojazdy Defender Classic V8 od Works Bespoke korzystają z najwyższej jakości części, takich jak wydajne czterotłoczkowe hamulce Alcon, z tarczami o średnicy 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu, zapewniającymi znakomitą siłę hamowania. Zmodernizowane zawieszenie Defendera, obejmujące sprężyny śrubowe Eibach, stabilizatory poprzeczne oraz amortyzatory Bilstein, gwarantuje komfort i doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.
Stworzony z myślą o poszukiwaczach przygód, entuzjastach motoryzacji i kolekcjonerach, Defender Classic V8 od Works Bespoke jest dostępny w cenie od 190 000 funtów + VAT za czteromiejscowy model 90 Station Wagon, 199 000 funtów + VAT za pięciomiejscowy model 110 Station Wagon oraz 204 000 funtów + VAT za siedmiomiejscowy model 110 Station Wagon.
Defender Classic V8 od Works Bespoke zadebiutuje na Goodwood Revival 2024, który odbędzie się w dniach 6-8 września. Będzie to okazja dla potencjalnych klientów i miłośników Defender Classic, aby zobaczyć pojazd na żywo i spotkać się z członkami zespołu Land Rover Classic.
DEFENDER CLASSIC V8 WORKS BESPOKE – dane techniczne
DANE TECHNICZNE | DEFENDER CLASSIC V8 WORKS BESPOKE |
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW | |
Pojemność silnika (ccm) | 4999 |
Typ silnika | Wolnossący silnik benzynowy V8 (EU5) |
Moc (KM) | 405 przy 6000 obr/min |
Moment obrotowy (Nm) | 515 przy 5000 obr/min |
Skrzynia biegów | 8-biegowa automatyczna z dźwignią typu Pistol Shifter, napęd na wszystkie koła All-Wheel Drive, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, wzmocnione przednie i tylne dyferencjały, centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu |
PODWOZIE | |
Przednie i tylne zawieszenie | Przód: oś belkowa, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Drążek Panharda i wahacze promieniowe. Drążek stabilizujący Eibach. Tył: oś belkowa, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Rama „A” i wahacze wleczone. Drążek stabilizatora Eibach. |
Hamulce przednie | Czterotłoczkowe zaciski Alcon, tarcze 335 mm. |
Hamulce tylne | Czterotłoczkowe zaciski Alcon z tarczami 300 mm |
Koła i opony | 16-calowe wytrzymałe stalowe koła, opony terenowe |
Układ kierowniczy | Kulkowy układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie |
Historia Defendera z silnikiem V8
- Historia jednostek napędowych V8 w Land Roverze Defenderze i jego poprzednikach sięga 1979 roku, kiedy to wprowadzono model Series III Stage 1 V8. Wówczas 3,5-litrowy silnik Rover V8 z gaźnikiem generował moc 90 KM.
- Modele Land Rover 110 (1983) i 90 (1984) również korzystały z tego samego 3,5-litrowego silnika V8, co seria III Stage 1 V8, ale w wersji 113 KM, ulepszonej do 135 KM od 1987 roku.
- W 1992 roku na rynek północnoamerykański (NAS) trafiły Defendery 90 i 110, wyposażone w 3,9-litrową wersję Rovera V8 z wtryskiem paliwa o mocy 182 KM oraz czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.
- W 1998 roku, z okazji 50-lecia Land Rovera, limitowana edycja Defendera 90 otrzymała 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 190 KM z wtryskiem paliwa, zaczerpnięty z drugiej generacji Range Rovera, wraz z czterobiegową automatyczną przekładnią.
- 5,0-litrowy, wolnossący Defender Works V8 z 2018 roku stał się pierwszym oficjalnym Defenderem z jednostką V8 od 1998 roku.
- Inne edycje Defender Classic V8 obejmują warianty Islay, Trophy i Trophy II.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: