Debiut motocykla Lotus C-01 – galeria
O motocyklu dopracowywanym przez ponad dwa lata przez Lotusa pisałyśmy już jakiś czas temu. Maszyna była owiana tajemnicą i producent nie podawał zbyt wielu szczegółów. Dziś wiemy więcej.
Naszą zapowiedź premiery motocykla C-01 przeczytasz tu.
Nowego Lotus C-01 napędza jednostka chłodzona cieczą, w układzie V-twin, o pojemności skokowej 1200 cm3 i mocy 200 KM. Motocykl ma sprzęgło hydrauliczne, anty-hoppingowe. Masa jednośladu to jedynie 180 kilogramów (bez płynów). 6-biegowa, kłowa skrzynia ma wespół z silnikiem stanowić niebywale efektywny zespół napędowy.
Bogatą galerię zdjęć motocykla Lotus C-01 zobaczysz tu.
Motocykl Lotus C-01 w kolorach przypominających BMW w wersji M-power. |
fot. Lotus
|
Konstruktorzy Lotusa – Kodewa Performance Motorcycles – podkreślają, że ich projekt zrodził się z pasji i miłości. Owszem, z wyglądu Lotus C-01 to wymuskane cacko – maszynie nadano wybitnie sportowy charakter, czego można się było spodziewać, biorąc pod uwagę korzenie i wyścigowe DNA marki. Skrzętnie zabudowany owiewką silnik sprawia wrażenie, że mamy do czynienia nie z motocyklem, a z jakimś futurystycznym pojazdem przyszłości.
Skąd nazwa Lotus – oczywiście od imienia kobiety! Czytaj o tym tutaj. |
Długo ukrywany przed szeroką publicznością jednoślad może budzić mieszane uczucia. Z pewnością zaprojektowano go w najdrobniejszych szczegółach w każdym calu. Nie szczędzono drogich materiałów: ramę stworzono z tytanu i włókna węglowego i – jak punktuje Kodewa – stali o jakości jaką stosuje się w kosmonautyce.
Motocykl Lotus C-01 w barwach w jakich Lotus występuje w Formule 1. |
fot. Lotus
|
Nowy projekt motocykla Lotus jest niczym dzieło sztuki użytkowej. Jednak patrząc na ten model nie można oprzeć się uczuciu, że to landara. Sportowa, ale landara. Motocykl, bardziej do postawienia w odpicowanym garażu, niż na parkingu pod pracą, czy nawet na paddocku na torze. Choć tu pasował by najlepiej – wzornictwo przypomina motocykle wyścigowe, lub te do bicia rekordów prędkości z lat powojennych.
I tak było by to prawie niemożliwe lub graniczące z niemożliwością. Bo to model kolekcjonerski, nie dla każdego, właściwie dla mało kogo. Na rynek trafi jedynie 100 sztuk. Cena jeszcze nie jest znana, ale wnioskujemy, że bedzie niebotyczna. A szkoda, bo motocykl napewno ucieszyłby damską część populacji i niższych motocyklistów – jego siedzenie jest położone na 710 mm.
Silnik
Konstrukcja: | 2-cylindrowy, 4-suwowy, 75° V-twin |
Pojemność: | 1,195 cm³ |
Skok: | 105 mm |
Odbicie: | 69 mm |
Moc: | 200 KM |
Skrzynia: | 6-biegowa, kłowa |
Smarowanie / chłodzenie: | z suchą miską olejową / cieczą |
Główne przełożenie: | 40:76 |
Sprzęgło: | hydrauliczne, anty-hoppingowe |
Starter: | elektryczny |
Podwozie
Rama: | Stal „Aero tech”/Tytan/Włókno wnęglowe |
Widelec: | Upside down |
Sprzężyna przód | 80 mm |
Sprężyna tył: | 70 mm |
Hamulec przód: | Dwutarczowy, ø320mm, 4-tłoczkowe zaciski |
hamulec tył: | Jednotarczowy,ø220mm, 2-tłoczkowe zaciski |
Łańcuch: | X-Ring, O-Ring |
Rozstaw kół: | 1.645±15 mm |
Najnowsze
-
Nowa Skoda Kylaq – czeski SUV na rynek Indii
Karoq, Kodiaq, Enyaq, Kamiq a teraz – Skoda Kylaq. Czeska marka zaprezentowała właśnie małego SUV-a przeznaczonego w tylko i wyłącznie na rynek indyjski. Jest to pierwszy samochód Skody w segmencie ,,Sub-4 meter SUV”. -
Europejska premiera Suzuki e-Vitara
-
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
-
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
Zostaw komentarz: