Debiut czwartej generacji Toyoty RAV4
28 listopada podczas Los Angeles Motor Show zadebiutowała najnowsza, czwarta już generacja Toyoty RAV4.
Model, który wziął nazwę od słów Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive, zadebiutował jako niespełna 4-metrowy samochód rekreacyjny z napędem na 4 koła.
Po niemal 20 latach obecności rynkowej jest dostępny w ponad 150 krajach świata, z łączną sprzedażą 4.5 mln sztuk od momentu debiutu (z czego 1.2 mln w Europie).
Najnowsza generacja Toyoty RAV4 jest pojazdem bardziej rodzinnym niż jej poprzednicy.
Długość całkowita pojazdu wzrosła o 205 mm, szerokość o 30 mm, wysokość zmalała natomiast o 25 mm. Rozstaw osi wynosi teraz 2660 mm i jest o 100 mm większy niż w dotychczasowym modelu.
Bagażnik ma teraz pojemność aż 547 litrów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest łatwy dzięki nisko umieszczonej krawędzi załadunku. Pokrywa bagażnika otwiera się teraz do góry (z możliwością sterowania elektrycznego), a nie tak jak dotychczas na bok.
![]() |
fot. Toyota
|
Z zewnątrz samochód nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty, dzięki utrzymaniu wspólnego języka stylistycznego „Under Priority” oraz „Keen Look”.
Zmiany nastąpiły także wewnątrz pojazdu. W środku znalazły się materiały o miękkim wykończeniu i z licznymi przeszyciami skórzanymi. Kierowca siedzi obecnie niżej niż dotychczas, mając do dyspozycji większy zakres regulacji fotela i kierownicy.
Wśród jedostek napędowych znajdzie się nowy silnik Diesla o pojemności 2-litrów i mocy 124 KM. Dostępne będą także wersje benzynowe 2.0 o mocy 151 KM z manualną skrzynią biegów lub automatyczną typu CVT, oraz mocniejszy Diesel 2.2 o mocy 150 KM (manualna lub automatyczna skrzynia biegów). Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.
Za prowadzenie odpowiada nowa generacja układu jezdnego Integrated Dynamic Drive System z nową funkcją Sport. System kontroluje jednocześnie pracę napędu na 4 koła, systemu stabilizacji toru jazdy VSC oraz elektronicznego wspomagania kierownicy. Moment obrotowy może być rozdzielany na przednią i tylną oś w proporcji od 100:0 (przód / tył) do 50:50.
![]() |
fot. Toyota
|
Podobnie jak dotychczas będzie istniała możliwość zblokowania napędu 4×4 oraz wykorzystania funkcji asystenta zjadu i podjazdu.
Nowa Toyota RAV4 będzie standardowo wyposażona w komplet elementów bezpieczeństwa, a w wyższych wersjach wyposażenia w systemy takie jak automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy system informawania o martwym polu w lusterkach.
Polska premiera modelu będzie miała miejsce w dniach 9-10 marca.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: