Dacia Lodgy – pierwsza jazda w Maroku

Wydawać by się mogło, że za niską cenę zakupy samochodu nie można spodziewać się zbyt wiele. A jednak!

7-miejscowa Dacia Lodgy, najnowsze auto w gamie Dacia, wejdzie do sprzedaży w Polsce jesienią.

Dacia Lodgy – całkiem ładny przód
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Dacia Lodgy, przedstawiona publiczności na targach w Genewie w 2012 r., jest pierwszym rodzinnym vanem w ofercie. Wzorując się na innych modelach Dacii, Lodgy oferuje przestronność rodzinnych vanów z segmentu C za cenę z niższego segmentu. Stosunek ceny do przestronności jest bezkonkurencyjny.

Dacia Lodgy oferowana jest w wersji z 5 i 7 miejscami. Przestronność, a dokładniej 2 miejsca w trzecim rzędzie, modularność i objętość bagażnika (aż do ponad 2 600 dm³) stanowią główne atuty tego modelu. Do jego zalet należą również nowoczesne wnętrze i oferowane wyposażenie, w tym zestaw multimedialny MEDIA NAV obejmujący GPS, radio i technologię Bluetooth na ekranie dotykowym o przekątnej 18 centymetrów.

Dacia Lodgy
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl
Dacia Lodgy
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Auto zostało wprowadzone na rynek francuski w kwietniu 2012 r. za cenę 9 990 EUR (w Polsce ceny modelu Lodgy rozpoczynają się od 37 900 złotych). W gamie Lodgy oferowany jest także nowy silnik benzynowy TCe 115. Lodgy objęto gwarancją na 3 lata lub na 100 000 km.

Szerokie możliwości zmiany konfiguracji wnętrza zapewniają mnogość zastosowań, a przestronny bagażnik i liczne schowki pozwalają na przewożenie znacznej ilości bagażu.

W środku może nie jest wybitnie przytulnie, czy jakościowo, ale wszystko zaprojektowano w miarę ergonomicznie i estetycznie. Co więcej, matki czy przedsiębiorcy docenią zapewne, że z tych twardych materiałów łatwo usunąć wszelkie zabrudzenia. Zresztą, jak się dopłaci, to tworzywa na tablicy mogą być dwukolorowe, a na lakierowanej na czarno środkowej konsoli znajdą się chromowane listwy ozdobne. W opcji są tu też: system parkowania tyłem, czy ogranicznik prędkości.

Auto jest szerokie jak VW Touran, więc pomieści wygodnie wszystkich pasażerów. Testowa wersja wyposażona była w deskę dwukolorową – beż z czarnym – co dało miłe dla oka połączenie. Pod szybą znalazł się pojemny schowek na drobiazgi, które zwykle przewracają się w okolicach dźwigni zmiany biegów.

Dacia Lodgy – można zapakować do niej dosłownie wszystko
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl
Przepastny bagażnik Dacii Lodgy
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Na tylnej kanapie zamontowano 3 uchwyty Isofix – co nie jest regułą. Zwykle do dyspozycji są dwa z trzech siedzisk – w Lodgy można zatem zamontować aż 3 foteliki dziecięce.

Nowa Dacia jest też wyjątkowo ekonomiczna. Podczas wybitnie ekonomicznej jazdy testowej autem z silnikem 1.5 dci 110 KM, bez obciążenia, jedynie z kierowcą, samochód zużył jedynie 4.5 l. /100 kilometrów.

Jeśli chodzi o bagażnik, to jest on ogromny. Oczywiście, gdy mamy rozłożone 7 miejsc można go porównać do tego w Twingo (207 l.), gdy do dyspozycji pozostawiamy sobie 5 miejsc, wówczas miejsca na pakunki jest tyle co w Espace po złożeniu siedzeń, a gdy zostawimy 2 miejsca, będziemy mieć przepastny bagażnik o pojemności 2617 litrów – jak w Grand Espace. Warto w tym miejscu dodać, że system składania siedzeń jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i poradzi sobie z nim każda kobieta.

Dacia Lodgy – rodzinne wakcje w 7-osobowym składzie – czemu nie?
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Dacia Lodgy to wyjątkowo udany samochód za niską cenę. Wystarczy 40 tysięcy złotych, aby kupić 7-osobowe auto, które jest pojemne, komfortowe i może służyć zarówno jako wersja pasażerska, jak i auto w firmie.

Konkurenci: Opel Zafira, Peugeot 807, Citroen C4 Picasso, Renault Scenic, VW Touran.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze