Katarzyna Frendl

Szykuje się kolejny hit Dacii – Dacia Jogger Hybrid przejedzie 900 km na baku! Cena i dane techniczne

Dacia Jogger Hybrid to kolejny wariat silnikowy sprzedażowego hitu rumuńskiej marki. Co już o nim wiemy?

Spis treści

Nadjeżdża Dacia Jogger Hybrid! Dlaczego? Na fali sukcesu tego modelu. Niecały rok temu Dacia rozpoczęła sprzedaż swojego siedmiomiejscowego samochodu rodzinnego Dacia Jogger. Model odniósł już wielki sukces, z ponad 83 000 zamówień i ponad 51 000 rejestracji dokonanych od jego wprowadzenia na rynek w marcu 2022 roku. W niecały rok Jogger stał się drugim najczęściej sprzedawanym samochodem wśród klientów prywatnych w segmencie C (z wyłączeniem SUV-ów) w 21 krajów w Europie. Co więcej wiemy o osobach, które kupiły Joggera?

  • Dwie trzecie klientów na ten model zdecydowało się na wariant z fabryczną instalacją LPG, czyli silnik ECO-G 100.
  • Dwie trzecie klientów wybrało najwyższy poziom wyposażenia swojego pojazdu.
  • Pięćdziesiąt pięć procent klientów wybrało wersję siedmiomiejscową.

Dacia Jogger Hybrid – silnik

Kolejnym hitem Dacii ma być pierwsza w historii marki hybryda, produkowana w rumuńskiej fabryce Mioveni. Będzie to Jogger wyposażony w silnik HYBRID 140, czterocylindrowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 90 KM, który ma współpracować z dwoma jednostkami elektrycznymi (o mocy 50 KM), z których jedna wspomaga jednostkę benzynową, a druga pełni rolę rozrusznika i alternatora. dwoma silnikami elektrycznymi

Do dyspozycji kierowcy jest 140 KM, co czyni z wersji hybrydowej najmocniejszą w gamie Joggera. To także pierwsza odmiana ze skrzynią automatyczną.

Auto wyposażono w akumulator trakcyjny o pojemności akumulatora 1,2 kWh (230 V).

Nie znamy jeszcze szczegółowych danych technicznych rumuńskiej nowości, ale producent zapewnia, że nawet 80 procent miejskich podróży będzie można odbywać w trybie elektrycznym.

Dacia Jogger Hybrid 140 – skrzynia i zasięg

Jogger HYBRID 140 jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z „trybem B”, który ma zwiększać hamowanie rekuperacyjne, jednocześnie wspomagając hamowanie silnikiem. Korzystanie z tego trybu umożliwi większy odzysk energii przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy w obszarach miejskich. Dzięki temu kierowca może ograniczyć użycie pedału hamulca.

Zasięg na jednym baku ma wynosić 900 km (w cyklu mieszanym WLTP). 

Akumulator Jogger HYBRID 140 jest objęty gwarancją przez pierwsze osiem lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. 

Dacia Jogger Hybrid – wnętrze

Co jeszcze wiemy na temat Dacii Jogger Hybrid? Auto jest standardowo wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy. Ma wysoką konsolę z zamykanym schowkiem i podłokietnikiem. Na 7-calowej tablicy przyrządów znajdziemy takie informacje jak:

  • poziom naładowania akumulatora trakcyjnego,
  • pozostały zasięg
  • przepływ energii.

Dacia Jogger Hybrid – cena

Dacię Jogger Hybrid 140 będzie można zamawiać w styczniu, a w marcu pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi. Cena Dacii Jogger Hybrid we Francji to 24 600 euro za wersję Expression (5 miejsc).

Nasz test Dacii Jogger przeczytasz tu.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze