Dacia Duster – tego nie wiesz o tym popularnym SUV-ie! Kilka ciekawostek z okazji jubileuszu auta

Król polskich dróg jest tylko jeden. Dacia Duster, budżetowy SUV, przekonuje do siebie kierowców nie tylko niższymi od konkurencji kosztami zakupu, ale również niskimi kosztami eksploatacji i całkiem atrakcyjnym wyposażeniem. Z okazji produkcyjnego jubileuszu Dacia zdradza kilka ciekawostek dotyczących popularnego SUV-a.

Dacia Duster to najchętniej kupowany SUV w Polsce. W 2021 roku SUV-a kupiło 5648 osób. To auto znane i lubiane, które właśnie świętuje jubileusz z okazji wyprodukowania dwóch milionów egzemplarzy!  

Gdzie Dacia Duster sprzedaje się najlepiej? Jacy klienci wybierają go najchętniej? Co było największym wyzwaniem w procesie projektowym? Z okazji produkcyjnego jubileuszu Dacia zdradza kilka ciekawostek dotyczących popularnego SUV-a.

Pierwsza generacja Dacii Duster wyrosła z projektu o kryptonimie H79. Przed zespołem produktowym postanowiono niełatwe zadanie stworzenia samochodu, który będzie tani, prosty, wytrzymały i trafi w gusta klientów na całym świecie.

Dacia Duster stanowiła ogromne wyzwanie nie tylko dla projektantów, ale i zakładów produkcyjnych. Fabryki w rumuńskim Pitesti musiały przejść radykalną modernizację. Opłaciło się, ponieważ dziś Duster jest narodowym produktem numer 1. W swojej 12-letniej historii popularny SUV Dacii zebrał ponad 40 prestiżowych nagród.

Gdzie Dacia Duster sprzedaje się najlepiej?

Spośród dwóch milionów sztuk, jakie wyprodukowano dotychczas, aż 454 707 trafiło do Francji. Na drugim miejscu znalazły się Włochy, a tuż za nimi Niemcy. Zaskoczeni?

Jacy klienci wybierają Dacię Duster najchętniej?

Przyglądając się informacją na temat kupujących  rumuńskiego SUV-a, można wysnuć kilka ciekawych wniosków:

  • Głównymi powodami, dla których ludzie kupują Dustera są cena (56%), design (20%) i przywiązanie do marki (16%)
  • Spośród kilkudziesięciu rynków, na których dostępny jest Duster, w Wielkiej Brytanii częściej wybierają go kobiety niż mężczyźni
  • Klienci z Turcji są statystycznie najmłodszą grupą wśród nabywców Dustera (średnio 42 lata)
  • Na rynkach, gdzie Duster cieszy się największym wzięciem, klienci deklarują przywiązanie do aktywnego trybu życia
  • 44% klientów z pięciu głównych rynków (Francja, Włochy, Niemcy, Turcja, Hiszpania) mieszka na wsi, 30% w małych miastach, 10% w dużych miastach, a 11% na przedmieściach

Dacia Duster
Dacia Duster, fot. materiały prasowe / Dacia

Od 15 lat Dacia wyróżnia się w branży samochodowej mało konwencjonalnym podejściem, które, patrząc na polskie drogi, okazało się strzałem w dziesiątkę. W coraz bardziej złożonym świecie kieruje się w stronę szerokiej grupy klientów, którzy wybrali bardziej rozsądny model konsumpcji. Popularność Dacii Duster jest najlepszym przykładem, że strategia rumuńskiego producenta się sprawdza.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze