Pokolenie Z kocha ten samochód
Spis treści
- Dacia 2022 – wyniki globalne
- Dacia Duster, Sandero, Jogger, Spring – popularność w Europie
- Na rynku polskim – Dacia Duster z wysoką wartością rezydualną
- Dacia Duster – młodzi bardzo lubią ten model
Przedstawiciele marki Dacia podzielili się z nami dziś wynikami uzyskanymi za 2022 rok, a także planami na najbliższą przyszłość. Nie zabrakło kilku ciekawostek.
Dacia 2022 – wyniki globalne
W 2022 roku do klientów na całym świecie trafiło 573 800 egzemplarzy aut marki Dacia. Od 2004 roku liczba ta sięgnęła już 8 milionów egzemplarzy. Choć wynik sprzedaży uzyskany w 2022 roku jest słabszy niż notowania jakie marka osiągała przed pandemią (735 tys. w 2019 roku), to warto zauważyć silny trend wzrostowy. Wzrost sprzedaży marki w Europie w 2022 wyniósł +15,4% rok do roku i to mimo ogólnych spadków na europejskim rynku motoryzacyjnym (-4% rok do roku).
Dacia Duster, Sandero, Jogger, Spring – popularność w Europie
Na rynku europejskim Dacia ma powody do dumy. Dacia Sandero po 2022 roku jest najpopularniejszym samochodem osobowym wśród klientów indywidualnych w Europie. Na drugim miejscu mamy także produkt tej marki, model Dacia Duster, który jednocześnie jest najpopularniejszym SUV-em wśród klientów indywidualnych. Nowa Dacia Jogger po 2022 roku jest drugim najpopularniejszym samochodem kompaktowym wśród klientów indywidualnych, gdy pominiemy SUV-y, a elektryczna Dacia Spring jest trzecim najpopularniejszym autem na prąd wśród indywidualnych nabywców.
Na rynku polskim – Dacia Duster z wysoką wartością rezydualną
Na naszym rynku Dacia jest obecnie ósmą najchętniej wybieraną marką. W 2022 roku sprzedano 20 739 egzemplarzy samochodów, co oznacza wzrost o 0,5 punktu procentowego rok do roku, przy jednocześnie nienajlepszej kondycji całego rynku polskiego (-6% rok do roku). Wśród klientów indywidualnych w Polsce, Dacia jako marka plasuje się na 4. miejscu. Model Dacia Duster jest drugim najpopularniejszym SUV-em kompaktowym w naszym kraju, a Sandero zamyka podium (3 pozycja) aut segmentu B w naszym kraju, przy czym w grupie klientów indywidualnych model Sandero jest na drugim miejscu w swoim segmencie aut miejskich.
Dacia Duster – młodzi bardzo lubią ten model
Dacia Duster jest nie tylko jednym z najpopularniejszych modeli wśród klientów indywidualnych w Polsce. W dyskusji, która rozwinęła się w trakcie prezentacji przedstawiciele marki podkreślali, że model ten cieszy się szczególną estymą wśród ludzi młodych. Zwracają oni szczególną uwagę na prostotę, brak zbędnych ozdobników, jednocześnie dużą pojemność, wytrzymałość, a także zaskakującą dzielność w terenie. Nie bez znaczenia jest również stosunek jakości do ceny. Duster jest najtańszym SUV-em w Polsce.
W 2023 roku Dacia chce pozostać marką z najlepszym stosunkiem jakości do ceny, przedstawiciele liczą też na wzrost popularności modelu Jogger, dla którego będzie to pierwszy, pełny rok w Polsce. W gamie pojawi się również nowa wersja Dacii Sandero Stepway Extreme o bardziej wyrazistym, outdoorowym charakterze. A tymczasem zapraszam Was do naszego wideo z testu Dacii Jogger:
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: