Czy BMW Sauber wraca do gry?
Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły 1. W piątek przy słonecznej pogodzie i temperaturze 28 stopni Celsjusza dziesięć zespołów rozpoczęło treningi na Istanbul Park Circuit.
Po czwartkowej ulewie na torze pod Istambułem zaświeciło słońce. Temperatura nawierzchni siegnęła 48o Celsjusza. Staje się już powoli tradycją, że podczas treningów najszybszy okazuje się Nico Rosberg. Szkoda, że piątkowe i sobotnie sesje nie są zaliczane do punktacji, bo wtedy kierowca Williamsa z pewnością znajdowałby się bardzo wysoko w klasyfikacji sezonu 2009.
Na żadko używanym trudnym technicznie torze w porannej sesji, kiedy nawierzchnia była jeszcze brudna kierowcy narzekali na brak przyczepności. Większość z nich zapoznała się więc bliżej z poboczami wypadając poza wyznaczoną trasę głównie na wyjściu z zakrętów numer 1 i 3. Niektórzy mieli także trudności z płynnym pokonaniem słynnego długiego zakrętu numer 8. Czasy ulegały jednak poprawie
w miarę jak tor stawał się coraz bardziej nagumowany. W piątkowe przedpołudnie aż trzynastu kierowców osiagnęło czas okrążenia poniżej 1 minuty 30 sekund. Bridgestone dostarcza w tym tygodniu miękkie i twarde opony, takie jak zostały użyte w trakcie weekendu w Barcelonie.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:28,952 |
– |
24 |
2 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,263 |
0,311 |
23 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,271 |
0,319 |
26 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,337 |
0,385 |
18 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,342 |
0,390 |
22 |
6 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,371 |
0,419 |
21 |
7 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,398 |
0,446 |
25 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:29,422 |
0,470 |
24 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,525 |
0,573 |
24 |
10 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:29,590 |
0,638 |
20 |
11 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,747 |
0,795 |
20 |
12 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:29,864 |
0,912 |
22 |
13 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,934 |
0,982 |
26 |
14 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:30,132 |
1,180 |
18 |
15 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23,088 |
1,224 |
22 |
16 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:23,089 |
1,693 |
22 |
17 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:30,689 |
1,737 |
20 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,729 |
1,777 |
22 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,838 |
1,886 |
24 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,944 |
1,992 |
26 |
Robert Kubica w trakcie rozmowy ze swoim inżynierem podczas piątkowego treningu |
fot. BMW Motorsport
|
Choć może trudno w to uwierzyć, Robertowi Kubicy udało się dzisiaj w drugiej sesji uzyskać trzeci czas. Samochody BMW Sauber zostały wyposażone na GP Turcji w nowy pakiet aerodynamiczny. Zastosowano podwójny dyfuzor i wygląda na to, że zespół wreszcie zrobił krok naprzód. Jak stwierdził
w swojej wypowiedzi Willy Rampf, szef techniczny teamu, ciągle jeszcze pozostaje wiele do zrobienia
w zakresie ustawienia właściwego balansu dla twardych i miękkich opon używanych w Turcji.
Nie miał dzisiaj szczęścia Sebastian Vettel, który po długim pobycie w garażu przejechał tylko cztery okrążenia i jego bolid zatrzymał się na torze. Mimo to, kierowca Red Bulla był w stanie uzyskać niezły, bo szósty czas drugiego treningu.
Miejscami, w porównaniu z sesją poranną, zamienili się zawodnicy McLaren Mercedes. Heikki Kovalainen, któremu w tym sezonie udało sie zdobyć dopiero 4 punkty, z pewnością powinien czuć się nieco lepiej po uzyskaniu najlepszego dzisiaj czasu jednego okrążenia na torze pod Istambułem.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:28,841 |
– |
37 |
2 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:28,847 |
0,006 |
35 |
3 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:29,056 |
0,215 |
35 |
4 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,091 |
0,250 |
37 |
5 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,202 |
0,361 |
4 |
6 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,207 |
0,366 |
41 |
7 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:29,257 |
0,416 |
40 |
8 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,305 |
0,464 |
35 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:29,383 |
0,542 |
39 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:29,401 |
0,560 |
38 |
11 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,416 |
0,575 |
38 |
12 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,430 |
0,589 |
33 |
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,435 |
0,594 |
31 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,518 |
0,677 |
40 |
15 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,520 |
0,679 |
33 |
16 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:29,550 |
0,709 |
40 |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:30,081 |
1,240 |
33 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,091 |
1,250 |
38 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,295 |
1,454 |
39 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,629 |
1,788 |
37 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: