Czy BMW Sauber wraca do gry?
Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły 1. W piątek przy słonecznej pogodzie i temperaturze 28 stopni Celsjusza dziesięć zespołów rozpoczęło treningi na Istanbul Park Circuit.
Po czwartkowej ulewie na torze pod Istambułem zaświeciło słońce. Temperatura nawierzchni siegnęła 48o Celsjusza. Staje się już powoli tradycją, że podczas treningów najszybszy okazuje się Nico Rosberg. Szkoda, że piątkowe i sobotnie sesje nie są zaliczane do punktacji, bo wtedy kierowca Williamsa z pewnością znajdowałby się bardzo wysoko w klasyfikacji sezonu 2009.
Na żadko używanym trudnym technicznie torze w porannej sesji, kiedy nawierzchnia była jeszcze brudna kierowcy narzekali na brak przyczepności. Większość z nich zapoznała się więc bliżej z poboczami wypadając poza wyznaczoną trasę głównie na wyjściu z zakrętów numer 1 i 3. Niektórzy mieli także trudności z płynnym pokonaniem słynnego długiego zakrętu numer 8. Czasy ulegały jednak poprawie
w miarę jak tor stawał się coraz bardziej nagumowany. W piątkowe przedpołudnie aż trzynastu kierowców osiagnęło czas okrążenia poniżej 1 minuty 30 sekund. Bridgestone dostarcza w tym tygodniu miękkie i twarde opony, takie jak zostały użyte w trakcie weekendu w Barcelonie.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:28,952 |
– |
24 |
2 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,263 |
0,311 |
23 |
3 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,271 |
0,319 |
26 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,337 |
0,385 |
18 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,342 |
0,390 |
22 |
6 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,371 |
0,419 |
21 |
7 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,398 |
0,446 |
25 |
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:29,422 |
0,470 |
24 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,525 |
0,573 |
24 |
10 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:29,590 |
0,638 |
20 |
11 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,747 |
0,795 |
20 |
12 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:29,864 |
0,912 |
22 |
13 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,934 |
0,982 |
26 |
14 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:30,132 |
1,180 |
18 |
15 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:23,088 |
1,224 |
22 |
16 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:23,089 |
1,693 |
22 |
17 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:30,689 |
1,737 |
20 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,729 |
1,777 |
22 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,838 |
1,886 |
24 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,944 |
1,992 |
26 |
Robert Kubica w trakcie rozmowy ze swoim inżynierem podczas piątkowego treningu |
fot. BMW Motorsport
|
Choć może trudno w to uwierzyć, Robertowi Kubicy udało się dzisiaj w drugiej sesji uzyskać trzeci czas. Samochody BMW Sauber zostały wyposażone na GP Turcji w nowy pakiet aerodynamiczny. Zastosowano podwójny dyfuzor i wygląda na to, że zespół wreszcie zrobił krok naprzód. Jak stwierdził
w swojej wypowiedzi Willy Rampf, szef techniczny teamu, ciągle jeszcze pozostaje wiele do zrobienia
w zakresie ustawienia właściwego balansu dla twardych i miękkich opon używanych w Turcji.
Nie miał dzisiaj szczęścia Sebastian Vettel, który po długim pobycie w garażu przejechał tylko cztery okrążenia i jego bolid zatrzymał się na torze. Mimo to, kierowca Red Bulla był w stanie uzyskać niezły, bo szósty czas drugiego treningu.
Miejscami, w porównaniu z sesją poranną, zamienili się zawodnicy McLaren Mercedes. Heikki Kovalainen, któremu w tym sezonie udało sie zdobyć dopiero 4 punkty, z pewnością powinien czuć się nieco lepiej po uzyskaniu najlepszego dzisiaj czasu jednego okrążenia na torze pod Istambułem.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:28,841 |
– |
37 |
2 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:28,847 |
0,006 |
35 |
3 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:29,056 |
0,215 |
35 |
4 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:29,091 |
0,250 |
37 |
5 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:29,202 |
0,361 |
4 |
6 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29,207 |
0,366 |
41 |
7 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:29,257 |
0,416 |
40 |
8 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:29,305 |
0,464 |
35 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:29,383 |
0,542 |
39 |
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:29,401 |
0,560 |
38 |
11 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29,416 |
0,575 |
38 |
12 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:29,430 |
0,589 |
33 |
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:29,435 |
0,594 |
31 |
14 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29,518 |
0,677 |
40 |
15 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:29,520 |
0,679 |
33 |
16 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:29,550 |
0,709 |
40 |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:30,081 |
1,240 |
33 |
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:30,091 |
1,250 |
38 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:30,295 |
1,454 |
39 |
20 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:30,629 |
1,788 |
37 |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: