Czołg na gaz? To możliwe
Instalacje LPG montowane są nie tylko w samochodach, ale również w większych pojazdach, takich jak samochody ciężarowe, autobusy czy maszyny rolnicze. Polski producent systemów LPG/CNG poszedł o krok dalej i jako pierwszy na świecie poddał konwersji na LPG… czołg.
W ten sposób udowodniono, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli chodzi o instalacje LPG. Zamontowaną w czołgu T-55 MERIDA instalację gazową stworzoną z myślą o pojazdach dostawczych i ciężarowych, autobusach oraz maszynach rolniczych i budowlanych napędzanych silnikami Diesla poddano testom w trudnych warunkach podbiałostockiej żwirowni i doskonale sprawdziła się w 46-tonowym czołgu T-55 o mocy 640 km oraz pojemności silnika 36 l.
Firma AC S.A., producent systemów LPG/CNG marki Stag, wzbogaciła wojskowy pojazd o takie komponenty, jak: sterownik STAG Diesel dedykowany pojazdom z 8-cylindrowymi silnikami, dwa reduktory STAG R02, dwie listwy wtryskowe STAG AC W02 BFC oraz dwa 120-litrowe zbiorniki LPG. Jakie możliwości zyskał czołg po tej nietypowej konwersji?
Chodziło, rzecz jasna, o obniżenie emisji cząstek stałych (sadzy).
Pojazd bojowy z instalacją LPG, dzięki wbudowanym zbiornikom z ropą oraz gazem, mógłby przejechać dwa razy dłuższy dystans na jednym tankowaniu oraz zyskałby większe osiągi.
Źródło: AC S.A.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: