Członkini Greenpeace skrzywdzona podczas GP Belgii
23-letnia Julia F. wespół z ekologami z Greenpeace skutecznie zakłócili przebieg Grand Prix Belgii, które miało miejsce w ubiegły weekend. Wszystko wskazuje na to, że organizatorzy dość brutalnie obeszli się z kobietą.
Julia F. próbuje opuścić sie na linach z dachu wprost na podium w akcie prostestu przeciwko koncernowi naftowemu Shell. |
Greenpeace – tak jak wspominałyśmy tutaj (https://www.motocaina.pl/artykul/gp-belgii-2013-wyscig-vettel-wygrywa-5942.html ) – próbował zakłócić ceremonię rozdania pucharów na podium po wyścigu formuły 1 na GP Belgii.
Jak się okazuje, nie była to spontaniczna akcja, a dobrze przemyślana inicjatywa. Transparenty na torze zamontowano już na dwa tygodnie przed wyścigiem. Podczas wywiadów z kierowcami widownia najpierw zaczęła głośno buczeć, a potem wiwatować. Sprawa nie umknęła również uwadze zawodnikom, a dokładniej Sebastianowi Vettelowi, który powiedział do przeprowadzającego wówczas z nim wywiad Davida Coultharda: „Jesteśmy trochę zmieszani zaistniałą sytuacją. Widownia buczy, cieszy się i znów buczy, a my zbytnio nie wiemy o co chodzi.”
Reakcja widowni była związana z kobietą – członkinią Greenpeace, która próbowała opuścić się na linach z dachu wprost na teren, w którym przebywali kierowcy. Gazeta Bild zdołała ustalić, że była to 23 letnia Julia F., prawdopodobnie mieszkanka Szwajcarii. Sama zainteresowana twierdzi, że organizatorzy próbowali odciąć linę, a w czasie aresztowania dostała butem w twarz. Sprawa nadal jest wyjaśniana przez policję, a Jean Todt – szef FIA – na razie milczy.
– Mogłam spaść pięć metrów dół. Podczas aresztowania dostałam butem w twarz – powiedziała podczas zeznań Julia.
Warto też dodać, że podczas uroczystego odśpiewania hymnu oraz wręczania pucharów, operator kamery musiał specjalnie zbliżać obraz na same twarze kierowców. Dlaczego? Na podium zostały zainstalowane banery, na których organizacja protestuje przeciwko Shellowi i jego „naftowemu najazdowi” na Biegun Północny wraz z koncernem BP. Dostało się również Ferrari, z którym Shell współpracuje i jego kierowcom.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: