Czego nie dowiesz się na motokursie – czym jeździć?
To kolejna odsłona naszej burzy mózgów, obfitującej w porady dla początkujących motocyklistek. Większość adeptek dwóch kółek wyjeżdża z ośrodka egzaminowania z prawem jazdy kategorii A nie zdając sobie sprawy, jak dużo jeszcze nie wiedzą. Tym razem doradzamy na jakich jednośladach jeździć i czego pilnować.
fot. Suzuki
|
Ważne jest, żeby nie pchać się na maszynę, której opanowanie zdecydowanie nas przerasta. Może to nie tylko zrazić do motocykli w ogóle, ale też powodować mnóstwo sytuacji, w których niezbędna jest pomoc drugiej osoby (podnoszenie jednośladu po wywrotce, cofanie nim „pod górkę” itp.). Sporo cennych porad zamieściłyśmy już na ten temat tu.
Dobierz motocykl do wzrostu (całe stopy powinny być na ziemi, ewentualnie całymi palcami powinnaś dotykać podłoża); jak kupisz maszynę zbyt wysoką, to może się nagle okazać, że na skrzyżowaniu przy jakiejś koleinie zabraknie Ci kilku centymetrów stopy. Efekt? Leżysz. Zbyt wysokim motocyklem ciężko też manewrować na parkingu.
Kwestia masy sprzętu jest dyskusyjna, generalnie liczy się technika i umiejętności jazdy na motocyklu. Mężczyźni także dosiadają jednośladów, których sami by nie podnieśli, więc pod tym względem nie masz się co martwić. To tylko sprawa Twojego komfortu psychicznego.
Jak wybrać motocykl dla poczatkującej motocyklistki – przeczytasz tu oraz z poradnika Pauliny Kuffel – kliknij tu. |
fot. Motocaina
|
Nie zaczynaj od jednośladu o dużej mocy, bo może się okazać, że koników w silniku jest zdecydowanie za dużo i mówiąc potocznie – nie ogarniasz. Po co się męczyć? Lepiej nauczyć się jeździć na czymś mniejszym i dopiero wtedy przesiąść się na ten wymarzony.
Nie oszczędzaj na oponach. Zwłaszcza jeśli początkujesz, nie możesz ryzykować ze zbyt zużytym ogumieniem.
Lusterka mają być duże, a nie tylko ładne.
Nie regeneruj linek (zwłaszcza hamulca) – kupuj zawsze nowe. Niby drobiazg, ale w czasie jazdy może się okazać bardzo ważny, właściwie decydujący o Twoim być, albo nie być…
Top 5 motocykli dla kobiet – czytaj o nich tu. |
Przegląd techniczny rób tylko legalnie – w końcu sprawny motocykl, to Twoje bezpieczeństwo. W czasie przeglądu na stacji diagnostycznej nie daj się namówić na wjazd na rolki samochodowe – może to się skończyć upadkiem – jak nie mają specjalnego urządzenia dla motocykli, to już ich problem – wtedy szukaj innej stacji.
Pięć porad dla początkującej motocyklistki z cyklu jak jeździć. Czytaj tu. |
Jeżeli używasz zabezpieczeń (blokada koła, kierownicy), pamiętaj, żeby je ściągnąć przed ruszeniem – niby to oczywiste, ale kobiety bywają roztargnione – niektóre mają naklejki-przypominajki na baku.
O propozycjach z oferty producentów motocykli (roczniki od 1993 do 2009), które w dużej mierze są dedykowane kobietom przeczytasz klikając tu.
Poprzednie porady z cyklu czego nie dowiesz się na kursie motocyklowym przecztytasz klikając tu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
aktualnie motocykl egzaminacyjny, jest motocyklem dużej mocy, czyli w sumie kurs uczy jeździć właśnie mocnym motocyklem, zatem możemy kupić taki sam, jako pierwszy