Czas na zmiany w tablicach rejestracyjnych. Odczują je kierowcy z dużych miast
Tablice rejestracyjne są jednym z wyróżniających się znaków identyfikacyjnych pojazdu, które jednocześnie wskazują nam, skąd dane auto pochodzi - gdzie jest zarejestrowane. Problem w tym, że powoli kończą się dostępne kombinacje cyfr i liter.
31 stycznia 2022 roku zniknął obowiązek wymiany tablic rejestracyjnych przy przerejestrowaniu pojazdu, jeśli był on już zarejestrowany na terytorium Polski. To oznacza, że dotychczasowe „blachy” można pozostawić nawet jeśli kupimy zarejestrowane już w Polsce auto po drugiej stronie kraju, ale pod pewnymi warunkami – dotychczasowe numery mogą zostać zachowane, o ile tablice są czytelne, a ich wzór jest zgodny z obecnie obowiązującym.
Kierowcy, jeśli chcą, dalej mogą starać się o nowe tablice rejestracyjne przy kupnie auta używanego. Problem w tym, że powoli kończą się dostępne kombinacje cyfr i liter… W związku z tym w niektórych dużych miastach dotychczasowe wyróżniki przejdą do historii, a zastąpią je nowe.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami organy zajmujące się rejestrowaniem pojazdów mają do dyspozycji kilka zasobów. Reguluje to rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
Już niebawem w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu zmienią się wyróżniki na tablicach rejestracyjnych.
Kraków odejdzie od wyróżnika KR, zastąpi go KK. System numeracji ma być taki sam jak w przypadku KR, co oznacza start od serii 00000. Taka kombinacja powinna wystarczyć na co najmniej 20 lat.
We Wrocławiu wyróżnik DW zostanie zastąpiony przez DX. Co ciekawe, litery DX już od kilku lat stosowane są w motocyklach.
Poznań dotychczasowy wyróżnik PO zastąpi tablicami PY. Jak dowiedział się portal „Auto-świat” z wyznacznikiem PO pożegnamy się za około cztery miesiące.
W Gdańsku kierowców również czekają zmiany. Zamiast, jak dotychczas, trzech cyfr i dwóch liter zastosowany zostanie schemat cyfra-litera-trzy cyfry.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Kuba - 17 marca 2022
W Gdańsku już obowiązuje nowy wzór.