Cyfrowe lusterko wsteczne: wyścigowy patent Audi
Audi wprowadza nowe rozwiązanie technologiczne, które sprawdziło się podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans: cyfrowe lusterko wsteczne. Jeszcze pod koniec tego roku lusterko znajdzie się w wyposażeniu krótkiej serii Audi R8 e-tron.
Audi R8 e-tron nie ma tylnej szyby, a tym samym również tradycyjnego lusterka wstecznego. Jego następcą jest cyfrowe lusterko wewnętrzne, czyli system kamery połączonej z wewnętrznym monitorem.
![]() |
fot. Audi
|
Obraz w lusterku zachowuje stały kontrast. W ciemności regulacja zapobiega oślepianiu przez inne samochody. Kierowca może w każdej chwili przyciemnić wyświetlacz lub go wyłączyć.
![]() |
fot. Audi
|
Mała, bardzo lekka kamera umieszczona jest w aerodynamicznej obudowie, podgrzewanej przy niskiej temperaturze powietrza. Kamerę wyposażono w kilkumilimetrowej średnicy obiektyw, w porównaniu do zwykłego lusterka wstecznego obejmuje stosunkowo dużą przestrzeń.
![]() |
fot. Audi |
Cyfrowe dane o obrazie dostarczane są do kolorowego monitora o przekątnej 7,7 cala, który zamontowano w miejscu tradycyjnego lusterka wstecznego.
![]() |
fot. Audi
|
Zastosowany po raz pierwszy w samochodzie osobowym wyświetlacz, wyprodukowany w technologii AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode), stworzony został przez partnera Audi w zakresie badań rozwojowych – Samsung Display Co., LTD. Materiały organiczne, używane do jego produkcji, rozświetlają się przy niewielkim napięciu, co sprawia, że monitor nie wymaga już podświetlenia od tyłu.
![]() |
fot. Audi
|
Cyfrowe lusterko wewnętrzne zadebiutowało podczas wyścigu w Le Mans. Wyposażono w nie modele wyścigowe R18 e-tron quattro i R18 ultra, które zdobyły dla Audi potrójne zwycięstwo.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: