Cupra Formentor – pierwszy własny projekt marki
Cupra świętuje swoje pierwsze urodziny jako marka i z tej okazji prezentuje koncepcyjny samochód o nazwie Formentor, który jest pierwszym opracowanym specjalnie dla niej modelem. Zadebiutuje na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie.
Cupra Formentor to samochód z charakterem, którego wygląd zewnętrzny ewidentnie ma przyciągać uwagę. Linia nadwozia jest poprowadzona tak, by wywołać emocje u przechodiów i potencjalnych nabywców, a obniżone zawieszenie nawiązuje do sportowego rodowodu marki. Wyraźnie zaznaczony tył oraz wydłużona maska nadają autu sportowych proporcji.
– Największymi atutami stylistyki modelu Formentor są idealne proporcje, silnie zaznaczone linie, dopracowane szczegóły oraz wyszukana koncepcja kolorystyczna. Wrażenie wysokiej jakości potęguje również zintegrowane tylne światło, które zabudowane na całej szerokości klapy podkreśla unikalny kształt tej części nadwozia. Szyku całości nadaje matowy kolor petrol blue – powiedział Alejandro Mesonero-Romanos, dyrektor ds. designu marki Seat.
Kabina Formentora jest nowoczesna i nie brakuje w niej sportowych akcentów. Zastosowanie ciemnego chromu i czarnych, połyskujących elementów wykończeniowych nadaje kabinie eleganckiego charakteru. Z kolei zbudowane z wykorzystaniem włókna węglowego skórzane fotele pozwalają w pełni poczuć wrażenia z dynamicznej jazdy. Cyfrowy kokpit zapewniający kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji jest zintegrowany z 10-calowym, panoramicznym ekranem systemu nawigacji, który zapewnia również łączność wszystkim pasażerom.
Cupra Formentor jest hybrydą typu plug-in o łącznej mocy silników wynoszącej 240 KM, która jest dostarczana do kół dzięki dwusprzęgłowej skrzyni DSG. Inteligentny system zawieszenia DCC oraz blokada mechanizmu różnicowego sprawiają, że bez względu na warunki samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Formentor może przejechać w trybie elektrycznym nawet do 50 km (wg cyklu WLTP).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: