Cupra e-Racer. Pierwszy w pełni elektryczny samochód wyścigowy już gotowy do startu
Pierwszy w pełni elektryczny samochód wyścigowy hiszpańskiej marki właśnie uzyskał swój ostateczny kształt. Kiedy planowany jest pierwszy start?
Bezemisyjny pojazd rozpędza się maksymalnie do 270 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnie już w 3,2 sekundy. Model e-Racer, podobnie jak jego spalinowi poprzednicy, powstał na bazie Cupry Leona. Najnowsza generacja tego modelu, wyróżniająca się bardziej opływowymi kształtami, pozwoliła inżynierom zespołu Cupra Racing na sprawniejsze wypracowanie rozwiązań potrzebnych na torze wyścigowym.
W czasie prac nad ostateczną wersją Cupra e-Racer została wyposażona w bardziej pojemne akumulatory, liczące 6270 ogniw. Przeprojektowanie wnętrza pozwoliło z kolei na zapewnienie lepszego chłodzenia, co wpłynęło na krótszy czas ładowania. Stworzenie nowego układu zabezpieczeń akumulatora był możliwy dzięki większej o 50 mm długości produkcyjnego modelu Cupry Leon.
Koła e-Racera uzyskały charakterystyczny dla marki miedziany kolor, a karoseria łączy biel z odcieniem petrol blue. Po wprowadzeniu wszystkich modyfikacji Cupra e-Racer jest gotowa do startu w nowej formule wyścigów elektrycznych samochodów Pure ETCR. Oficjalnymi kierowcami zespołu zostali Mattias Ekström i Jordi Gené.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: