Cudne Audi A1 quattro – szkoda, że tak go mało…
Teraz powiedzenie "małe jest piękne" nabiera na znaczeniu - Audi koronuje serię A1 topowym modelem z napędem na 4 koła. Niestety, samochód będzie wyprodukowany w limitowanej serii 333 egzemplarzy.
Z napędem na 4 koła na szutrze kompaktowe auto zachowa się świetnie dostarczając zapewne frajdy kierowcy! |
fot. Audi |
To unikatowe A1 będzie zasilane przez dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 256 KM i momencie obrotowym 350 Nm, a napęd trafi na wszystkie koła. W normalnych warunkach siła napędowa trafia przede wszystkim na koła osi przedniej. Jeżeli wystąpi tam niedobór trakcji, moment obrotowy jest kierowany na koła tylne. Gdy jedno z kół osi wpadnie w poślizg, reaguje elektroniczny mechanizm różnicowy.
A1 quattro ma przyspieszać do setki w 5,7 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 245 km/h. Przewidywane średnie zużycie paliwa tej jednostki ma wynosić mniej niż 8,5 litra. Auto skonfigurowane jest z sześciobiegową skrzynią biegów.
Samochód wyposażono w 18-calowe obręcze z metali lekkich w specjalnej stylistyce i w kolorze biały Gletscher, a obuto w opony 225/35. System stabilizacji toru jazdy ze zintegrowanym modułem sportowym można całkowicie wyłączyć, np. podczas wizyty na torze wyścigowym.
Dach auta jest lakierowany na czarno (kończy się dużym, dwukolorowym spojlerem), podobnie jak obramowanie i kratka osłony chłodnicy Singleframe. Akcenty w kolorze czarnym pojawiły się również na klapie tylnej i dyfuzorze. „Skrzydła” reflektorów są za to czerwone. Na osłonie chłodnicy, łuku dachu i klapie bagażnika znajduje się emblemat quattro. Układ wydechowy ma dwie polerowane rury wydechowe po prawej i lewej stronie, każda o średnicy 100 mm.
Zadziorny tył Audi A1 quattro |
fot. Audi |
We wnatrz fotele sportowe S pokryto tapicerką skórzaną, a czerwone szwy stanowią element kontrastowy – oczywiście na oparciu znalazł się napis quattro. Dolna część konsoli środkowej połyskuje czernią, za to podpórkę pod stopę i nakładki na pedały wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej.
Na tablicy przyrządów znajdziemy białe wskaźniki, czerwony obrotomierz, logo quattro i kolorowy wyświetlacz. Na płaskim od dołu wieńcu kierownicy, obszytym skórą z czerwonymi szwami, znajduje się numer seryjny samochodu. Drążek zmiany biegów wykonano z aluminium. Wiele elementów obsługi również jest w tonacji aluminium.
Audi A1 quattro będzie dostępne w drugiej połowie roku 2012 i trafi do swoich właścicieli z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego wiele elementów pochodzących bezpośrednio z klasy wyższej, m.in.: ksenonowe reflektory, asystent świateł drogowych, diodowe oświetlenie wnętrza, czujnik świateł i deszczu, automatyczna klimatyzacja i komfortowy kluczyk.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: