Corvette vs. model auta RC – kto wygrał wyścig?
Lotnisko w Modlinie, sportowy Chevrolet Corvette C5 Targa oraz jedno z najszybszych na świecie aut sterowanych radiem - co mogło wyniknąć z tak oryginalnego połączenia?
Kilka dni temu na pasie startowym lotniska w Modlinie zmierzyły się w niecodziennym wyścigu dwie piekielne maszyny: stuningowany Chevrolet Corvette C5 Targa kontra TRAXXAS XO-1 – model sterowany radiem. Obydwie maszyny zostały dodatkowo podrasowane aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki prędkości, a organizatorzy wyścigu dopracowali najdrobniejsze szczegóły dotyczące zarówno parametrów technicznych rywalizujących samochodów jak i trasy wyścigu.
Chevrolet Corvette C5 Targa vs. TRAXXAS XO-1 |
![]() |
fot. organizatorzy wyścigi |
Główni bohaterowie
Już na samym starcie wydawałoby się, że model sterowany radiem – wprawdzie jeden z najszybszych na świecie ale jednak model – nie ma szans z podrasowanym Chevroletem Corvette C5. Samochód ten posiada bowiem silnik LS1 V8 o pojemności 5665 cm³ i mocy 345 KM, a dzięki licznym modyfikacjom układu wydechowego, dolotowego oraz obniżeniu wagi, może osiągnąć maksymalną prędkość 300 km/h.
TRAXXAS XO-1 |
![]() |
fot. organizatorzy wyścigi |
Jednak zespół przygotowujący TRAXXAS XO-1 do wyścigu również porządnie zmodyfikował swój model. Standardowo auto to w skali 1:7 osiąga maksymalną prędkość 160 km/h, a po zastosowanych zmianach może osiągnąć około 210 km/h poniżej 5 sekund. W modelu tym zmodyfikowano między innymi układ napędowy, zastosowano silnik Leopard 5682 1360kV, regulator Mamba XL2, chłodzenie Castle dual fan, dociążono przód o 200gr, zmieniono przełożenie oraz wprowadzono istotne zmiany w zasilaniu. Dodatkowo team TRAXXAS XO-1 był przygotowany na każde warunki i konieczność nagłego naładowania baterii auta. W tym celu jako mobilne źródło energii wykorzystano moc akumulatorków Energizer Precision o pojemności 2400mAh i TRAXXAS XO-1 był gotów do wyścigu.
Chevrolet Corvette C5 Targa vs. TRAXXAS XO-1 na lotnisku w Modlinie |
![]() |
fot. organizatorzy wyścigi |
Chwila prawdy, decydujące starcie
O świcie na tle startujących i lądujących samolotów na jednym z pasów startowych modlińskiego lotniska stanęły zatem obok siebie słoń czyli Chevrolet Corvette C5 Targa o wymiarach (dł. – 4564 mm, szer. – 1869 mm, wys. – 1214 mm, masa – 1439 kg) i mrówka czyli TRAXXAS XO-1 o wymiarach (dł. – 686 mm, szer. – 195 mm, wys. – 128 mm i wadze około 5 kg).
Oto co z tego wynikło
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: