Coraz więcej stacji szybkiego ładowania w Polsce. Ładowarki Ionity stanęły przy autostradzie A2
Przy autostradzie A2 w województwie łódzkim działają dwie nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki szybkim ładowarkom o mocy do 350kW ładowanie może trwać nawet o siedem razy krócej w porównaniu do standardowych rozwiązań dostępnych przy autostradach.
Shell i Ionity poszerzają sieć stacji dużej mocy do ładowania samochodów elektrycznych o dwa nowe punkty, tym razem przy autostradzie A2 w województwie łódzkim. Kierowcy będą mogli naładować swoje samochody na stacji w Niesułkowie oraz w Nowostawach.
Obydwie stacje są zlokalizowane przy autostradzie A2, w bliskiej odległości od węzła A1. Stacja MOP Niesułków jest położona w kierunku Warszawy, a Nowostawy w kierunku Poznania.
Na każdej stacji znajdują się dwie ładowarki o mocy do 350kW z możliwością zainstalowania dwóch kolejnych w każdym z tych punktów.
Dzięki szybkim ładowarkom o mocy do 350kW ładowanie może trwać nawet o siedem razy krócej w porównaniu do standardowych rozwiązań dostępnych przy autostradach. Łącznie w Polsce funkcjonuje już 12 szybkich ładowarek Shell-Ionity na sześciu stacjach.
Shell zapowiada kolejne stacje ładowanie samochodów elektrycznych
Poza stacjami w Niesułkowie i Nowostawach, ładowarki Shell-IONITY znajdują się również w punktach MOP Olsze-Wschód i Zachód, w Kaszewach Kościelnych oraz w Świecku. Wszystkie są zlokalizowane przy autostradach, aby zapewnić jak największą wygodę kierowcom. W najbliższym czasie Shell planuje również wystartować w Polsce z ładowarkami własnymi o mocy ok. 150+ kW. Monika Kielak-Łokietek, dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska, wyznała:
Zdajemy sobie sprawę, że elektromobilność w Polsce jest w fazie początkowej, ale traktujemy to jako przyszłościowy kierunek. W tym roku planujemy mieć już 20 szybkich ładowarek w 10 lokalizacjach, a to nie wszystko, bo będziemy stawiać też na własne rozwiązania. Globalnym celem firmy jest, aby do 2025 roku mieć 500 tys. ładowarek elektrycznych na całym świecie. Jest to też jeden z elementów naszej strategii, w ramach której do 2050 roku chcemy obniżyć ślad węglowy netto produktów energetycznych Shell o 65%, przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach.
Shell ostatnio rozszerzył również gamę swoich rozwiązań w zakresie elektromobilności dla klientów flotowych, którym oferuje hybrydową kartę Shell Card EV. Dzięki niej kierowcy mogą zapłacić bezgotówkowo za ładowanie samochodu elektrycznego lub hybrydowego plug-in w ponad 800 punktach w Polsce. Użytkownicy Shell Card EV mogą też korzystać z aplikacji Shell Recharge, która umożliwia znajdywanie najbliższych punktów ładowania, uzyskiwanie aktualnych informacji o taryfach, prędkościach i dostępności punktów czy podgląd przewidywanego czasu ładowania i kosztu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: