![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F3edeaeb5ae5bff47ae97530b36fce776a5346850.jpg)
Coraz więcej kobiet chce zostać zawodowymi kierowcami
Według ostatnich badań znacząco wzrosła liczba kobiet, które chciałyby jeździć pojazdami ciężarowymi. Chce im w tym pomóc Scania, przypominając o swoim programie dla pretendentów na kierowców ciężarówek.
Według ankiety przeprowadzonej na Twitterze przez stowarzyszenie „Freight Transport Association”, aż 79% respondentek chciałoby zajmować się prowadzeniem 44-tonowych zestawów. To wręcz zaskakująca liczba, ponieważ obecnie w zawodzie odsetek kobiet wynosi mniej niż 1%. Tak duże zainteresowanie pań pracą zawodowego kierowcy może okazać się wybawieniem dla branży, ponieważ 2/3 osób obecnie zatrudnionych ma powyżej 45 lat, a średnia to ponad 50 lat. Za jakiś czas może więc zacząć brakować kierowców.
Przeczytaj też: Czy kierowca ciężarówki może nie słyszeć?
Według statystyk dla Wielkiej Brytanii około 2200 z 315 000 zarejestrowanych kierowców ciężarówek jest płci żeńskiej. Wkrótce może się to zmienić, ponieważ najnowsze dane wskazują 15-procentowy wzrost kobiet w wieku 21-25 lat chcących wejść do zawodu. Na drodze do realizacji tych planów może stanąć jednak koszt odpowiedniego kursu oraz egzaminu, który wynosi około 3000 funtów.
Pomoc w rozpoczęciu pracy zawodowego kierowcy oferuje od 2014 roku Scania ze swoim programem „Droga do Pracy” („Road to Work”). W ramach tego programu można uzyskać pomoc w przygotowaniu potrzebnych dokumentów, przeprowadzeniu badań lekarskich, a także testy teoretyczne oraz praktyczne lekcje. Do tej pory z programu skorzystało ponad 1200 osób.
Scania oferuje również usługi osobistych trenerów, którzy na podstawie danych telematycznych analizują styl jazdy danego kierowcy, a następnie oceniają go i dają wskazówki co należałoby poprawić. Według przedstawicieli producenta na takich konsultacjach korzystają również doświadczeni kierowcy, którzy w ten sposób zużywają około 10% mniej paliwa.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: