Coraz więcej ciężarówek wjeżdża na elektryczną autostradę. Scania dostarcza kolejne pojazdy z pantografami
Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla pojazdów elektrycznych na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych wyposażonych w pantografy pojazdów, które będą wykorzystywane na tym rozszerzonym odcinku.
Obecnie w Niemczech prowadzone są trzy projekty testowe z elektrycznymi pojazdami ciężarowymi. W ramach najnowszej rozbudowy na odcinku autostrady A5 w Hesji powstanie 7 dodatkowych kilometrów sieci trakcyjnej. Łączna długość sieci wyniesie 12 km w kierunku Darmstadt i 5 km w kierunku Frankfurtu.
Prace mają zostać zakończone do końca 2022 roku. Autostradą A5 przebiegającą na południe od Frankfurtu przejeżdża dziennie 135 tys. pojazdów, w tym 14 tys. pojazdów ciężarowych, co czyni z niej jedną z najbardziej obciążonych i zanieczyszczonych dróg w Niemczech. Pod koniec 2019 roku w pobliżu Lubeki w Szlezwiku-Holsztynie otwarto dodatkowy odcinek zelektryfikowanej drogi (A1), na którym obecnie testowany jest jeden pojazd ciężarowy Scania. Trzeci test rozpocznie się w Badenii-Wirtembergii (B462) w 2021 roku.
W przeciwieństwie do samochodów osobowych, które przez większą część dnia stoją bezczynnie na parkingu, pojazdy ciężarowe są stale wykorzystywane do zadań transportowych, co oznacza, że konieczność zatrzymywania się w celu naładowania akumulatorów może być bardzo uciążliwa. Drogi zelektryfikowane są racjonalnym i efektywnym rozwiązaniem, oferując możliwość ładowania bez przerywania jazdy. Choć z technicznego punktu widzenia jest to po prostu jeszcze jeden sposób ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych, rozwiązanie to może mieć szczególne znaczenie na drogach o dużym natężeniu ruchu, a ponadto pozwala oszczędzać akumulatory i zmniejszyć obciążenie sieci energetycznej – mówi Magnus Höglund, szef działu infrastruktury i rozwiązań do ładowania w firmie Scania.
W sumie na wszystkich trzech drogach testowych będą poruszały się 22 pojazdy ciężarowe. Więcej ciężarówek Scania dostarczyła już pięć hybrydowych, wyposażonych w pantografy pojazdów R 450, które będą jeździć po zelektryfikowanym odcinku autostrady A5. Podobnie jak w przypadku tych pięciu, siedem dodatkowych pojazdów będzie użytkowanych przez kilku różnych klientów. Podczas prób Scania zarządza obsługą techniczną pojazdów i gromadzeniem danych z pojazdów testowych.
Na tych drogach wykorzystywany jest system elektryfikacji opracowany przez firmę Siemens. Umożliwia on pojazdom ciężarowym wyposażonym w pantograf zamontowany na dachu poruszanie się z prędkością do 90 km/h na zasilaniu w pełni elektrycznym. Po opuszczeniu odcinka zelektryfikowanego ponownie uruchomiony zostaje silnik spalinowy, najlepiej zasilany biodieslem w celu większego ograniczenia emisji CO2.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: