
Coraz mniej śmiertelnych wypadków na polskich drogach. Jak wypadamy na tle innych państw?
Polska znalazła się wśród krajów z największym spadkiem liczby śmiertelnych ofiar wypadków, poinformowała Komisja Europejska. Jak wypadamy na tle innych krajów? Gdzie jest wyjątkowo bezpiecznie na drogach, a gdzie wręcz przeciwnie?
Komisja Europejska opublikowała wstępne dane dotyczące ofiar śmiertelnych na drogach w 2021 roku. Szacuje się, że w zeszłym roku w wypadkach drogowych zginęło 19 800 osób. Oznacza to wzrost o 1000 zgonów (+5%) w porównaniu z 2020 rokiem, ale to nadal 3000 (-13%) mniej zgonów w porównaniu z 2019 rokiem, przed pandemią koronawirusa. Unijna komisarz ds. transportu Adina Valean, powiedziała:
Ponieważ wskaźniki ruchu (drogowego) wracają do normy, musimy zapewnić, że nie wrócimy do liczby zgonów na naszych drogach sprzed pandemii. Na poziomie UE podejmiemy starania poprzez finansowanie, ustawodawstwo i działania informacyjne, aby pomóc stworzyć (…) system bezpieczniejszej infrastruktury, bezpieczniejszych pojazdów, bezpieczniejszego korzystania z dróg i lepszej opieki powypadkowej. Jest to jednak wspólna odpowiedzialność państw członkowskich, branży i użytkowników dróg. Każdej śmierci i poważnych obrażeń na naszych drogach można uniknąć
Najbezpieczniej jest na drogach Szwecji. Najbardziej niebezpieczne drogi ma Rumunia
W 2021 roku najbezpieczniejsze drogi były w Szwecji (18 zgonów na milion mieszkańców), podczas gdy Rumunia miała najwyższy wskaźnik śmiertelności (93 zgony na milion mieszkańców). Średnia dla UE wyniosła 44 zgony na drogach na milion mieszkańców.
Z raportu Komisji Europejskiej wynika, że poziom bezpieczeństwa najbardziej poprawił się Danii, Belgii, Portugalii, Polsce i na Litwie. Z kolei na Łotwie, w Słowenii i Finlandii liczba śmiertelnych ofiar wypadków wzrosła.

Ze wstępnych danych wynika, że dziewięć państw członkowskich (Dania, Niemcy, Irlandia, Cypr, Litwa, Malta, Polska, Portugalia i Szwecja) zarejestrowało najniższą w historii liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w 2021 roku.
Aż 52% śmiertelnych wypadków w UE miało miejsce na drogach wiejskich, w porównaniu z 40% na obszarach miejskich i 8% na autostradach. Kierowcy i pasażerowie samochodów stanowili 43% wszystkich ofiar ofiar śmiertelnych na drogach, piesi – 20%, użytkownicy jednośladów z napędem (motocykle i motorowery) – 18%, a rowerzyści – 10%.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: