Coraz mniej czasu
W Jerez zostało sześć zespołów, aby testować samochody przed sezonem 2009. Prace narazie zakończyły Renault i Force India.
Po wczorajszej dominacji Fernando Alonso, dzisiaj na hiszpańskim torze najszybszy okazał się Nick Heidfeld. Mimo silnego wiatru, wiejącego w porywach z prędkością 100 km/h, kierowcy starali się jak najlepiej wykorzystać ostatnią poranną sesję tej tury testów. Około 11:30, prawdopodobnie z powodu pogarszających się warunków atmosferycznych, pojawiła się czerwona flaga. Testy wznowiono jednak już po kilku minutach. Ferrari wprowadziło nowe elementy aerodynamiczne przedniej części bolidu. Drugi czas dnia Kimi Raikkonena wskazuje na to, że udoskonalenia sprawdzają się świetnie.
Mark Webber, Red Bull |
![]() |
Foto: Red Bull
|
Zespołowi Red Bull przypadła dzisiaj w udziale ewaluacja opon Bridgestone przygotowywanych na sezon 2010. Pogoda rządziła się jednak swoimi prawami i poranne opady nie pozwoliły Markowi Webberowi na wyjazd z garażu aż do godziny 12:20. Aura krzyżowała wszystkim zespołom plany przez cały tydzień, mimo to w trakcie pięciu dni testów Mark i Sebastian Vettel pokonali 2000 km.
Lewis Hamilton przejechał dzisiaj tylko 58 okrążeń. O 15:21 jego bolid na wyjściu z czwartego zakrętu stracił przyczepność i uderzył tyłem w zabezpieczenia z opon. Na całe szczęście Anglik wyszedł z samochodu o własnych siłach i nic nie wskazywało na to, aby odniósł jakiekolwiek obrażenia.
Zespół BMW Sauber testował dziś ustawienia mechaniczne. Po sprawdzianie w Bahrajnie, w lutym, niemiecko-szwajcarska ekipa miała w Jerez możliwość analizy zachowania się samochodu na zupełnie mokrej nawierzchni. Jak zapowiedział dyrektor techniczny – Willy Rampf, w przyszłym tygodniu zespół będzie się koncentrować na kompletnych symulacjach wyścigu i ćwiczeniach obsługi podczas pit-stop.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
1. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:20.052
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:20.404
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.272
4. Mark Webber, Red Bull, 1:22.219
5. Kazuki Nakajima, Williams, 1:22.226
6. Jarno Trulli, Toyota, 1:23.119
Ostatnia sesja testowa przed sezonem rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 9 marca na Circuit de Catalunya w Barcelonie.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: