Coraz mniej czasu
W Jerez zostało sześć zespołów, aby testować samochody przed sezonem 2009. Prace narazie zakończyły Renault i Force India.
Po wczorajszej dominacji Fernando Alonso, dzisiaj na hiszpańskim torze najszybszy okazał się Nick Heidfeld. Mimo silnego wiatru, wiejącego w porywach z prędkością 100 km/h, kierowcy starali się jak najlepiej wykorzystać ostatnią poranną sesję tej tury testów. Około 11:30, prawdopodobnie z powodu pogarszających się warunków atmosferycznych, pojawiła się czerwona flaga. Testy wznowiono jednak już po kilku minutach. Ferrari wprowadziło nowe elementy aerodynamiczne przedniej części bolidu. Drugi czas dnia Kimi Raikkonena wskazuje na to, że udoskonalenia sprawdzają się świetnie.
Mark Webber, Red Bull |
Foto: Red Bull
|
Zespołowi Red Bull przypadła dzisiaj w udziale ewaluacja opon Bridgestone przygotowywanych na sezon 2010. Pogoda rządziła się jednak swoimi prawami i poranne opady nie pozwoliły Markowi Webberowi na wyjazd z garażu aż do godziny 12:20. Aura krzyżowała wszystkim zespołom plany przez cały tydzień, mimo to w trakcie pięciu dni testów Mark i Sebastian Vettel pokonali 2000 km.
Lewis Hamilton przejechał dzisiaj tylko 58 okrążeń. O 15:21 jego bolid na wyjściu z czwartego zakrętu stracił przyczepność i uderzył tyłem w zabezpieczenia z opon. Na całe szczęście Anglik wyszedł z samochodu o własnych siłach i nic nie wskazywało na to, aby odniósł jakiekolwiek obrażenia.
Zespół BMW Sauber testował dziś ustawienia mechaniczne. Po sprawdzianie w Bahrajnie, w lutym, niemiecko-szwajcarska ekipa miała w Jerez możliwość analizy zachowania się samochodu na zupełnie mokrej nawierzchni. Jak zapowiedział dyrektor techniczny – Willy Rampf, w przyszłym tygodniu zespół będzie się koncentrować na kompletnych symulacjach wyścigu i ćwiczeniach obsługi podczas pit-stop.
Nieoficjalne czasy w Jerez:
1. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:20.052
2. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:20.404
3. Lewis Hamilton, McLaren, 1:21.272
4. Mark Webber, Red Bull, 1:22.219
5. Kazuki Nakajima, Williams, 1:22.226
6. Jarno Trulli, Toyota, 1:23.119
Ostatnia sesja testowa przed sezonem rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 9 marca na Circuit de Catalunya w Barcelonie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: