Samochody elektryczne a ekologia – jaki ślad węglowy zostawiają elektryki? „Elektrycznie tematyczni” #06
Zwykle, gdy jest mowa o samochodach elektrycznych, padają w dyskusjach przeróżne argumenty na "nie". Większość z mitów, które się powielają wśród osób i nie śledzą rozwoju elektromobilności, została obalona w poprzednich odcinkach podcastów "Elektrycznie tematyczni". Tym razem trafił się naprawdę trudny temat i próba odpowiedzi na niełatwe pytania.
Czy w Polsce ekologia i ochrona środowiska istotnie wpływają na decyzje dotyczące zakupu produktów? Czy rzeczywiście zależy nam na tym, aby kupowane produkty nie miały złego wpływu na środowisko? Na te pytania zadane przez Insightout Lab odpowiadali Polacy, a wyniki tego badania są zaskakujące. Prowadzący podcast – Katarzyna Frendl z motocaina.pl i Paweł Pilarczyk z IT Biznes – dyskutują na tej podstawie o tzw. „śladzie węglowym” samochodów elektrycznych. Ich rozmówcami są tym razem dr inż. Piotr Piórkowski z Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Volkswagen Group Polska.
Jeśli więc chcesz dowiedzieć się, czy da się podróżować po Polsce samochodem elektrycznym bez ładowania prądu pochodzącego z węgla, czy ile rzeczywiście CO2 emituje samochód spalinowy, posłuchaj szóstego odcinka podcastu. Pan dr Piórkowiski udziela odpowiedzi także na pytanie, czy w obliczu tak szybko postępujących zmian klimatu jedynym słusznym kierunkiem dla motoryzacji jest elektromobilność i czy samochody elektryczne mogą zmniejszyć emisję CO2 w ogólnym rozrachunku?
Warto dowiedzieć się więcej. Kliknij więc w ulubioną platformę z podcastami i subskrybuj „Elektrycznie tematycznych”.
Apple Podcasts | Android | Google Podcasts | Stitcher | TuneIn | Spotify | RSS
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dzień dobry,
to nieprawdziwe stwierdzenie. Tak się składa, że Volkswagen nie zapłacił za ten materiał – to news redakcyjny o nowym odcinku podcastu, który prowadzę wspólnie z kolegą. Redakcja ma prawo promować – tak jak uzna za słuszne – swoje działania redakcyjne. Mam nadzieję, że wyjaśniłam. Materiały sponsorowane oznaczamy jako artykuł sponsorowany i znajdzie Pan / Pani takie oznaczenie wszędzie tam, gdzie rzeczywiście otrzymałyśmy wynagrodzenie za publikację. Dziękujemy za lekturę tego materiału 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
Szkoda tylko, że materiał za który zapłacił Volkswagen nie jest w żaden sposób oznaczony.