Co trzeci motocyklista korzysta ze smartfona podczas podróży
Z ankiety przeprowadzonej przez firmy Bosch oraz Innofact AG wynika, że obecnie prawie 90% ankietowanych motocyklistów w Niemczech używa smartfona podczas podróży - na przykład do zaplanowania trasy lub podczas postoju.
Jedna trzecia (34 %) respondentów sięga po swój smartfon nawet w czasie jazdy – takie zachowanie jest niezwykle niebezpieczne.
Badanie wskazuje, że motocykliści chcą używać swoich smartfonów podczas jazdy. Dlatego inżynierowie w Boschu opracowali narzędzie mySPIN do integracji smartfonów z jednosladem, dzięki czemu kierowcy nie będą rozpraszali swojej uwagi. Celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo – zarówno samych kierowców, jak i innych użytkowników dróg. „Dbanie o bezpieczeństwo na drogach bez zmniejszania przyjemności z jazdy lub zmiany charakteru poruszania się motocyklem – to jest to, co chcemy osiągnąć” – mówi Geoff Liersch, szef zespołu „Two-Wheeler & Powersports” w firmie Bosch.
Więcej bezpieczeństwa, mniej rozproszonej uwagi
Dzięki narzędziu mySPIN do integracji smartfonów z jednośladami użytkownicy mogą przeglądać ekrany telefonów komórkowych na wyświetlaczu motocykla. mySPIN przycina aplikacje dla smartfonów tak, aby wyświetlacz pokazywał tylko najważniejsze informacje. Po podłączeniu telefonu do pojazdu można korzystać z przycisków i pokręteł na kierownicy, aby uzyskać dostęp do danych na wyświetlaczu telefonu, takich jak kontakty, kalendarz, a nawet ulubione aplikacje. Komunikacja między aplikacjami ułatwia, na przykład, wprowadzenie miejsca docelowego trasy dzięki bezpośredniemu dostępowi do kontaktów zapisanych w telefonie. System jest połączony z szyną CAN motocykla i chmurą. Jeśli na przykład motocykl ma mało paliwa w zbiorniku, to kierowca może być z wyprzedzeniem informowany o stacjach benzynowych w pobliżu. Bosch współpracuje z kilkoma dostawcami aplikacji na mySPIN, w tym Calimoto, Sygic i Mireo.
Ankieta
W ankiecie przeprowadzonej przez Innofact AG na zlecenie firmy Bosch wzięły udział 1062 osoby w Niemczech w wieku od 16 do 69 lat. Wszyscy respondenci jeżdżą motocyklami lub skuterami. Badanie przeprowadzono w czerwcu 2017 r.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: