Co robić, gdy utkniesz w śniegu
Jazda zimą, podczas opadów śniegu, to sprawdzian dla każdego kierowcy i ciągłe wyzwania, nawet dla najbardziej doświadczonych.
Zimą praktycznie każdego dnia jesteśmy narażeni na zakopanie w śniegu: przy parkowaniu, w sytuacji poślizgu i przy wielu innych codziennych manewrach, szczególnie
w miejscach mniej uczęszczanych.
Jeśli utkniesz w śniegu, należy zacząć od poruszania kołami z boku na bok – pozwoli to odgarnąć śnieg. Nie dodawaj gazu, jeśli koła kręcą się w miejscu, ponieważ samochód może zakopać się jeszcze głębiej. Postaraj się usunąć śnieg sprzed kół i posypać to miejsce np. żwirem lub piaskiem, żeby uzyskać przyczepność. Bardzo dobrze sprawdza się również żwirek dla kotów. Następnie powinno się delikatnie ruszyć do przodu, do tyłu i – używając małej ilości gazu – wyjechać z zaspy.
fot. Renault
|
Jeśli to nie pomoże, a znajdujesz się daleko od miejsc zamieszkanych, lepiej zostać w samochodzie i zadzwonić po pomoc. Przed wyruszeniem w podróż naładuj więc telefon i – jeśli wybierasz się w dalszą podróż – weź ze sobą wodę oraz coś do jedzenia. Być może będziesz zmuszony długo czekać, więc wyruszając w dalszą podróż należy zadbać o to, żeby bak był pełen, co pozwoli na zapewnienie ciepła. Zawsze, nawet jeśli wybieramy się tylko na chwilę kilka ulic dalej, nie zapominajmy o zabraniu ciepłych ubrań, kurtki i rękawiczek. Nie musimy utknąć w zaspie poza miastem, żeby odczuć ich brak. Wystarczy stłuczka lub zepsucie samochodu i możemy zostać unieruchomieni w środku miasta.
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: