Co nowego w regulaminie MotoGP?
Nowy rok, kolejny sezon i zupełnie nowe przepisy w regulaminie MotoGP. Będzie lepiej, czy gorzej? Oceńcie sami.
Przede wszystkim, należy zacząć od tego, że nieodpowiednie zachowanie nie będzie karane już przyznawaniem żółtych kartek, a punktami karnymi. Z uwagi na to stworzona będzie osobna klasyfikacja, punkty karne nie będą absolutnie dotyczyły klasyfikacji generalnej. Kary będą mogły maksymalnie wynosić 10 punktów, lecz duże przewinienia karane będą wysokimi kwotami finansowymi. Każdy, kto uzbiera na swoim koncie już cztery punkty, swój start w wyścigach rozpocznie z ostatniego pola, siedem punktów to start z alei serwisowej, a dziesięć – wykluczenie ze startu w następnej rundzie.
Zmieniła się także zasada kwalifikacji do wyścigu. Dotychczas, zawodnik musiał osiągnąć 107% czasu, który był ustanowiony przez najlepszego zawodnika w klasie. Przykładowo, jeśli czas ten wynosił 2:07 (127 sekund), to minimalny próg czasu wymagany do osiągnięcia podczas kwalifikacji to 135.89 sekund, czyli ~ 2:16 min. To wszystko się jednak zmieni. Od przyszłego sezonu czas rogrzewki nie będzie się liczył – 107% należy będzie uzyskać z czterech treningów wolnych.
fot. materiały prasowe
|
Kolejną zmianą jest obowiązek instalacji tylnego światła ostrzegawczego, które konieczne byłoby w momencie słabej widoczności na torze. Decyzja dotycząca włączenia takiego światła miałaby należeć do szefów teamów.
Zmniejszono także wysokość kwoty kary pieniężnej – nie będzie ona przekraczać 50 tys. Euro.
Start będzie ponadto sygnalizowany przez wirażowego z zieloną flagą. Jak dotąd, zawodnicy startowali jedynie po zapaleniu się zielonego światła.
Jeśli chodzi o przepisy techniczne, od 2013 roku organizator zakazał używania kół stworzonych z włókna węglowego (tak, jak w Moto2 i Moto3). Przygotowano również rozszerzony zapis zasad dla zespołów CRT. Zawodnicy tych zespołów nie będą mogli użytkować przednich tarcz hamulcowych o średnicy innej niż 320 mm. Ci sami otrzymają również możliwość aplikacji bardziej miękkiej, tylnej opony.
Ustalono również nazwiska, które w tym sezonie otrzymają dzikie karty. W rundach na Jerez, Misano i Mugello pojedzie kierowca testowy Ducati, Michele Pirro. Natomiast w Brnie, Martin Bauer wraz z zespołem Schwarz&Bronnen.
O pozostałych zasadach, które nie uległy zmianie, informacje znajdziecie tutaj.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: