![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F02!2F7465343d82c308cad20355a9c481a263cf85dbfc.jpg)
Co dalej z Sebastianem Vettelem?
Sebastian Vettel po sezonie 2020 opuści Ferrari i obecnie poszukuje nowego zespołu. Coraz więcej wskazuje na to, że będzie to Aston Martin.
Kilka tygodni temu światem Formuły 1 wstrząsnęła wiadomość, że Ferrari po sezonie 2020 nie przedłuży kontraktu z Sebastianem Vettelem. Od razu ruszyła lawina nazw ekip, do których mógłby dołączyć Niemiec. Mało kto wyobraża sobie czterokrotnego mistrza świata na emeryturze. Wiele osób uważa, że takie rozwiązanie byłoby ogromną stratą dla F1.
Loteria zespołów
Praktycznie nie ma w paddocku zespołu, z którym by nie łączono Sebastiana Vettela. Początkowo mówiono o McLarenie, gdzie zwolniło się miejsce po Carlosie Sainzu, który przenosi się do ekipy z Maranello. Bardzo szybko okazało się, że miejsce Hiszpana zajmie Daniel Riccardo, a nie Vettel. Więc skoro Riccardo opuszcza Renault, to może francuska ekipa zostanie pracodawcą Vettela? Domysły te ucięła informacja o podpisaniu przez Renault kontraktu z Fernando Alonso.
Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!
Plotkowało się o powrocie Sebastiana Vettela do Red Bulla, zespołu z którym zdobył wszystkie swoje tytuły mistrzowskie. Jednak zespół spod znaku czerwonego byka powiedział temu pomysłowi zdecydowane nie. Co poniektórzy sugerowali możliwość przejścia Vettela do Mercedesa, w miejsce Valtteriego Bottasa. Jednak wizja duetu Hamilton-Vettel w jednym zespole dla wielu, prawdopodobnie dla szefostwa ekipy Srebrnych Strzał też, oznaczała wybuchową mieszankę charakterów i wielkich ego, która doprowadzi ekipę do katastrofy. Mercedes ceni spokojną i harmonijną współpracę Hamiltona z Bottasem, dlatego też Fin najprawdopodobniej dostanie nowy kontrakt na sezon 2021.
Przeczytaj też: Bottas zostaje w Mercedesie
Szef zespołu Haas, Günther Steiner, chętnie widziałby Niemca u siebie. Tylko, że Vettel niechętnie widziałby siebie w ekipie z końca stawki. Steiner powiedział SpeedWeek.com:
Vettel jest czterokrotnym mistrzem świata. Czy naprawdę chce współpracować z mniejszym zespołem? Co chce zrobić ze swoim życiem? Nie wiem. Jeśli chciałby z nami współpracować, jest mile widziany, mamy dobre relacje.
Jedyne sensowne rozwiązanie – Aston Martin
Ostatnio coraz głośniej mówi się o tym, że Sebastian Vettel będzie się ścigał dla ekipy Astona Martina (tegoroczne Racing Point). Tak twierdzi między innymi niemiecki dziennik „Bild”.
Problem w tym, że Racing Point, które od przyszłego roku będzie działać jako Aston Martin, ma wieloletnie kontrakty ze swoimi obecnymi kierowcami – Lance Strollem (synem właściciela zespołu) i Sergio Perezem.
Po Grand Prix Austrii szef różowej ekipy, Otmar Szafnauer, stwierdził, że na przyszły rok nie ma wolnego miejsca dla Sebastiana Vettela:
Miło słyszeć, że wielu uważa, że czterokrotny mistrz świata powinien do nas dołączyć. Może to dlatego, iż samochód jest nieco szybszy. Mamy jednak długie umowy z naszymi kierowcami, więc logiczne jest, że nie ma miejsca.
Dziennikarze „Bilda” uważają, że to nie jest problem, ponieważ według nich kontrakt Pereza zawiera klauzulę pozwalającą na rozwiązanie umowy po sezonie 2020.
Pomysł współpracy z Vettelem miał wyjść od właściciela zespołu, Lawrenca Strolla, który szykuje możliwie jak najmocniejszy pakiet dla przemianowanego na Astona Martina Racing Point. Wprost mówi się o tym, że Stroll chce stworzyć nową wyścigową potęgę.
Były kierowca Ferrari, Gerhard Berger, uważa, że to jedyne sensowne rozwiązanie dla czterokrotnego mistrza świata:
To może być jedyna alternatywa dla niego do wygrywania wyścigów.
„Bild” uważa, że umowa Astona Martina z Sebastianem Vettel zostanie uzgodniona na dniach.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: