Co dalej z Sauberem?
Peter Sauber, który na początku lat 90-tych założył zespół F1, wyraził ostatnio swoją złość w stosunku do sytuacji, w jakiej znalazł się jego team, po rezygnacji koncernu BMW.
Peter Sauber w rozmowie z dziennikarzem, na tydzień przed decyzją BMW w lipcu 2008 |
![]() |
fot. autorka
|
Zespół sprzedany przez BMW nieznanemu konsorcjum Qadbak nie posiada nadal pewności, że powinien przygotowywać się do rywalizacji na torach Formuły 1 w przyszłym sezonie, ponieważ jego miejsce zostało przekazane przez FIA teamowi Lotus. Ma wtedy współzawodniczyć 13 zespołów. Z powodu opóźnień w zamknięciu negocjacji pomiędzy BMW i Qadbak trzy dodatkowe miejsca zostały przekazane zespołom USF1, Manor i Campos. Williams zawetował aplikację Saubera o zagwarantowanie akceptacji jako zespół nr 14.
Peter Sauber, który posiadał 20 procent udziałów w teamie przez cały okres współpracy z BMW oraz rolę konsultanta, nazwał ostatnio całą tę sytuację „żartem”. Stwierdził, że mimo prac nad nowym samochodem, nie może on podjąć decyzji dotyczących zatrudnienia kierowców czy podpisania umów sponsorskich.
– Nikt nie musi niczego udowadniać, a jednak przeszkadzają nam w naszych planach – powiedział w rozmowie ze szwajcarskim Blick, Peter Sauber. Dodał także, że martwi go fakt, że team mający ustabilizowaną technologię i przeszłość, nie może znaleźć dla siebie miejsca, podczas gdy może się okazać, że któryś z nowych zespołów może nie posiadać funduszy na więcej niż jeden sezon.
Nadal nie wiemy więc, czy w przyszłym roku przekształcony zespół BMW Sauber wystąpi w Mistrzostwach Świata. Obecny szef BMW Motorsports, Dr Mario Theissen powiedział, że nie jest gotowy, aby przedstawić swoje plany wcześniej niż po zakończeniu sezonu 2009.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: