15
1
Co czwarte nowe auto zarejestrowane w Polsce to samochód segmentu premium. Czy niezwykła popularność marek premium w kraju nad Wisłą oznacza, że Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci?
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w marcu 2022 roku w Polsce zarejestrowano 39 530 aut osobowych. Jak wskazują eksperci z Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, 10 156 nowych samochodów to auta klasy premium. To oznacza, że po raz pierwszy w historii, co czwarty nowy samochód zarejestrowany w Polsce należał do segmentu premium.
W rankingu popularności marek premium od początku roku (dane o 1 stycznia do 31 marca 2022 roku) prowadzi BMW (5516 rejestracji). Drugie miejsce zajmuje Mercedes (5079 rejestracji), a podium uzupełnia Audi (2043 rejestracji). W pierwszej piątce znajdują się także Volvo (1699 rejestracji) oraz Tesla (312 rejestracji).
Czy niezwykła popularność marek premium w kraju nad Wisłą oznacza, że Polacy stali się nagle wyjątkowo bogaci? A może to raczej wynik nietypowej sytuacji na rynku motoryzacyjnym?
Z powodu problemów z zaopatrzeniem i kryzysu na rynku półprzewodników, wielu producentów samochodów zoptymalizowało produkcję w taki sposób, by dostępne chipy w pierwszej kolejności trafiały do aut segmentu premium, które przynoszą im największe zyski.
W ten sposób klienci kupujący nowe samochody stanęli przed dylematem: albo będą czekać, przez nawet kilkanaście miesięcy, na samochód, albo dołożą do planowanego zakupu i zdecydują się na auto wyższej klasy. Nie powinno więc nikogo dziwić, że na polskim rynku rośnie zainteresowanie samochodami marek premium.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
Jan kowalski - 12 kwietnia 2022
Bzdurna analiza pseudodziennikarza. Chipy trafiają do aut najdroższych w ramach jednej marki, a nie tylko do marek premium. Innymi słowy, bardziej dostępne są samochody z wyższych segmentów różnych marek. Taki duży udział marek premium wskazuje na coraz większe rozwarstwienie społeczeństwa, bogaci są coraz bogatsi, a biedni coraz biedniejsi.