Citroën GS – ku czci tego modelu Francuzi stworzyli linię odzieżową
Zwykle zaprojektowanie koszulek lub gadżetów i ich późniejsza sprzedaż, czy dystrybucja do lojalnych klientów marki, jest wykorzystywana do podkreślenia klimatu konkretnego modelu, lub identyfikacji z określonym brandem. Francuzi poszli o krok dalej i stworzyli kolekcję odzieży i akcesoriów dla modelu historycznego. Ale niezwykłego!
Kolekcja odzieży i akcesoriów na basen, plażę, i spa, została wprowadzona z okazji 50-lecia kultowego Citroëna GS. W ciągu 17 lat produkcji modelu (w latach 1970-1987) sprzedano około 2,5 miliona (w tym GSA) tych samochodów. Linia została zaprojektowana we współpracy z butikiem Les Bains, słynnym domem projektowym paryskiego klubu nocnego i instytucji kulturalnej Les Bains.
Kolekcja powstała z okazji 50. rocznicy wyprodukowania Citroëna GS. Jej autorem jest wiodący projektanta wnętrz Tristan Auer, który stworzył ją we współpracy z Les Bains na wystawę Retromobile 2020 w Paryżu. Wykorzystał on te same kolory i wzory, które zastosowano we wnętrzu niedawno zaprezentowanego samochodu Citroën GS firmy Tristan Auer dla Les Bains.
Linia GS50 obejmuje pięć pojedynczych elementów – koszulki męskie i damskie, ręcznik kąpielowy – wykonane w 100% z bawełny Ecru, męskie stroje kąpielowe i plecak. Całość odzwierciedla atmosferę lat 70. i 80. XX wieku.
Citroën GS był gwiazdą paryskiego Salonu Samochodowego w 1970 r., a rok później otrzymał bardzo pożądany tytuł „Europejskiego Samochodu Roku”. Przepis na sukces GS? To samochód klasy średniej (długość 4,12 m, szerokość 1,60 m, wysokość 1,34 m, masa własna 900 kg), który mógł wygodnie przewieźć pięcioro pasażerów. Zbudowany został w fabryce w Rennes-la-Janais w Bretanii. GS miał wyjątkowy wygląd zewnętrzny, przede wszystkim aerodynamiczną linię, całkowicie nowy, 4-cylindrowy silnik i przemyślane wnętrze. Co więcej, był wyposażony w hydrauliczne zawieszenie, które zapewniało komfort i przyczepność, których konkurenci mogli tylko pozazdrościć.
Citroen GSA zastąpił model GS w 1979 roku. Tu zamontowano już większe zderzaki i dużą tylną klapę, dla uzyskania jeszcze większej praktyczności tego modelu. Auto zostało wówczas wyposażone w gniazdo „diagnostyczne” pod maską, co pozwoliło sprawniejszy serwis.
Dzięki innowacyjnemu kształtowi i wzornictwu, a także doskonałym właściwościom jezdnym, GS stał się celem dla kolekcjonerów.
Kolekcja mody GS50 jest dostępna do zakupu online w butiku Citroën Lifestyle: www.lifestyle.citroen.com
Raporty o koronawirusie:
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: