
Citroen E-C3 już w Polsce. Cena mocno zaskakuje!
Elektryczny Citroen E-C3 to typowy mieszczuch. Francuski hatchback jest już dostępny w przedsprzedaży, a jego cena jest bardzo zaskakująca.
Spis treści
- Citroen E-C3 dostępny w dwóch wersjach. Ile kosztuje?
- Elektryczny Citroen E-C3 ma zasięg do 320 km
- Citroen E-C3 zaplanuje trasę
Citroen C3 to najpopularniejszy model francuskiej marki, od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w liczbie ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 stanowi 29% sprzedaży Citroena w Europie, a w zeszłym roku zdobył 11 procent całego europejskiego rynku samochodów z segmentu B. Zgodnie z duchem elektryfikacji, Francuzi wprowadzają elektryczną odmianę popularnego hatchbacka, czyli Citroena E-C3.
Citroen E-C3 dostępny w dwóch wersjach. Ile kosztuje?
Podstawową linią wyposażenia jest You, w standardzie otrzymujemy m.in. reflektory LED, zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), nowy wyświetlacz head-up, system infotainment My Citroen Play ze stacją dokującą na smartfona, elektrycznie sterowane lusterka boczne, automatyczne oświetlenie, czujnik parkowania z tyłu, tylny spojler, tempomat, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych. Citroen E-C3 You kosztuje w Polsce co najmniej 110 650 zł.
Bogatszy wariant to Max, który posiada dodatkowo 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem, ozdobne relingi dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, 10,25-calowy ekran dotykowy z funkcją wyświetlania ekranu smartfona, fotele Citroën Advanced Comfort®, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, skórzaną kierownicę, drugi rząd siedzeń składany w proporcji 60/40 z regulacją fotela kierowcy, tylne światła full LED, przyciemniane szyby z tyłu, fotele z materiału TEP, automatyczna klimatyzacja, nawigacja 3D, bezprzewodowe ładowanie, kamera cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane tylne szyby. Citroen E-C3 Max jest dostępny w Polsce już od 132 100 zł.
Elektryczny Citroen E-C3 ma zasięg do 320 km
Citroena E-C3 napędza silnik elektryczny o mocy 83 kW/113 KM, który gwarantuje odpowiednie osiągi i moment obrotowy podczas codziennej podróży. Akumulator LFP o pojemności 44 kWh zapewnia zasięg do 320 km wg normy WLTP.
Citroen E-C3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 11 sekund, natomiast prędkość maksymalna wynosi 135 km/h.
Auto posiada funkcję szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW, co umożliwia ładowanie od 20 do 80 procent pojemności w 26 minut.
Standardowe ładowanie prądem przemiennym w zakresie od 20% do 80% trwa około 4 godzin i 10 minut przy mocy 7 kW lub 2 godziny i 50 minut w przypadku, gdy jest dostępna moc 11 kW.
Citroen E-C3 zaplanuje trasę
Właściciele elektrycznego Citroena mogą również planować podróże, a także monitorować stan procesu ładowania i poziom naładowania akumulatora oraz korzystać z rozbudowanej nawigacji dzięki nowej aplikacji e-ROUTES. Opracowano ją specjalnie dla elektrycznych Citroënów w ramach subskrypcji usług mobilnych Connect Plus. Za pośrednictwem aplikacji MyCitroën użytkownicy ë-C3 będą mogli również zarządzać harmonogramami ładowania, a także wstępnie nagrzewać lub chłodzić pojazd oraz sprawdzać jego lokalizację i poziom naładowania akumulatora.
Nowy Citroen E-C3 jest oferowany w pięciu kolorach lakieru:
- Polar White,
- Montecarlo Blue,
- Elixir Red,
- Mercury Grey,
- Perla Nera Black.
Charakterystyczny dla Citroëna dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem jest oferowane klientom w standardzie w kolorze czarnym lub białym w wersji Max, z linią podziału przebiegającą idealnie wzdłuż wyraźnej krawędzi przetłoczonej na słupku C.
Samochód będzie produkowany w Europie w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Nowy Citroën ë-C3 pojawi się w salonach dealerskich w drugim kwartale 2024 roku, a obecnie trwa przedsprzedaż tego modelu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Kot - 3 listopada 2023
Wielodniowe wyprawy….