
Citroen 19_19 Concept – kapsuła inspirowana aeronautyką
Niezwykła sylwetka 19_19 Concept przypomina kadłub samolotu i przezroczystą kabinę helikoptera. Kapsuła, lewitująca nad czterema kołami, zapowiada komfort na miarę latającego dywanu. Czy ta wizja ma szansę na sukces i sprawi, że użytkownicy będą mogli uciec od miejskiej codzienności?
19_19 Concept bardzo szeroko czerpie inspiracje ze świata aeronautyki, a więc dziedziny, w której kluczową rolę odgrywa aerodynamika i dbałość o szczegóły. Stylistykę nadwozia samochodu 19_19 Concept można podzielić na kilka „stref”: całkowicie przeszkloną kabinę, potężne koła i platformę techniczną z wyeksponowanym napędem elektrycznym i zawieszeniem.
19_19 Concept jest wyposażony w zaawansowane technologie jazdy autonomicznej. Samochód może przejąć prowadzenie i kontrolować jazdę automatycznie, pozwalając kierowcy wykonywać inne czynności, niezwiązane z prowadzeniem. Gdy kierowca ponownie przejmuje prowadzenie, bo wymaga tego infrastruktura drogowa lub zwyczajnie chce sam prowadzić i czerpać przyjemność z jazdy. Kabina 19_19 Concept jest wyposażona w maksymalnie uproszczoną deską rozdzielczą, na której wszystkie informacje związane z prowadzeniem samochodu są wyświetlane w polu widzenia kierowcy, ale nie na ekranie cyfrowym czy wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej przed kierowcą, tylko poprzez zmodyfikowany system ekranu przeziernego z projekcją obrazu na przedniej szybie.
Drzwi, perfekcyjnie wbudowane w linię nadwozia, otwierają się przeciwstawnie. Nie ma środkowego słupka, co zapewnia wyjątkowo wygodny dostęp do środka. Można z łatwością wsiadać i wysiadać.asażer znajduje się w pozycji półleżącej i może skupić się na innych aktywnościach niż śledzenie drogi. Przypomina to podróżowanie samolotem w klasie business na długim rejsie. Sofa dla pasażerów z tyłu to przytulna kryjówka, cichy zakątek z własnym systemem dźwiękowym, aby w razie potrzeby móc odizolować się od pasażerów z przodu.
Kierownica składa się po włączeniu trybu autonomicznego, podobnie jak pedały. Kierowca może wówczas cieszyć się podróżą, zyskując większą przestrzeń i korzystać z wygód w kabinie. Kierownica ma oryginalny kształt i nawiązuje do jednoramiennej kierownicy, typowej dla marki Citroën. Ramię usytuowane jest u góry, aby móc przesuwać ręce po obwodzie, bez przeszkody w dolnej części. Oryginalność kierownicy widać również w zastosowanym materiale. Jest wykonana z żywicy mineralnej, która wygląda jak marmur.
Możliwe jest sterowanie całkowicie za pomocą komend głosowych, które rozpoznaje osobisty asystent, wchodzący w interakcje z pasażerami. W ten sposób można wybrać playlistę, włączyć film, grę wideo, uruchomić aplikację, zmienić temperaturę w kabinie, regulować oświetlenie, wykonać połączenie telefoniczne lub wysłać wiadomość. Uaktywniony osobisty asystent nawiązuje kontakt z kierowcą. Potrafi rozpoznawać naturalny, potoczny język.
Futurystyczny, a za razem realny samochód 19_19 Concept jest napędzany jednostką napędową w 100% elektryczną. Wpisuje się ona całkowicie w strategię marki Citroën przejścia na nowe rodzaje napędu. Mocny i dynamiczny 19_19 Concept rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Układ wykorzystuje akumulatory o pojemności 100 kWh, a napęd jest przenoszony na cztery koła z dwóch współpracujących ze sobą silników – jeden z przodu, drugi z tyłu. Osiągają moment obrotowy 800 Nm i moc 340 kW, oferując zasięg 800 km zgodnie z protokołem WLTP. 19_19 Concept ma funkcję bardzo szybkiego ładowania (odzyskanie 600 km zasięgu w ciągu 20 minut).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Toż to nawet nie wygląda jak samochód… CHyba jestem za stara na te wynalazki i zostaje w moim tivoli. Czuje się w nim dobrze i chociąż on zawsze wygląda dobrze 😉
Anonymous - 5 marca 2021
Ech, Francuzi i ich design. Wygląda dobrze przez 15 minut a potem straszy na parkingach 🙂