
Ciągnik jeździł sam po polu. Może to i lepiej, bo rolnik był pijany
Nietypowe zgłoszenie otrzymali policjanci z Krasnegostawu - o jeżdżącym samodzielnie ciągniku. Okazało się, że przyczyną tej nietypowej sytuacji był alkohol.
Lokalny dziennikarz zadzwonił na komendę w Krasnymstawie z informacją, że w okolicach miejscowości Krupe po polu uprawnym jeździ ciągnik bez kierowcy. Gdy policjanci dotarli na miejsce, sytuacja była już opanowana, ale nie przeszkodziło im to w zatrzymaniu odpowiedzialnego za nią rolnika i ustaleniu biegu wydarzeń.
Pijany transport buraków i nie tylko
Okazało się, że 36-letni mieszkaniec gminy Krasnystaw odpalał ciągnik „na krótko”, nie wiedząc, że ma on włączony trzeci bieg. Gdy uruchomił pojazd, ciągnik wraz z podpiętą przyczepą ruszył w kierunku pól uprawnych. Mężczyzna zaczął biec za ciągnikiem, ale nie mógł go dogonić.
W rezultacie traktor przejechał bez kierowcy około kilometra. W trakcie jazdy przerwał siatkę przeciwśniegową, przejechał przez rów, gdzie urwał się zaczep przyczepy. Następnie przecinając drogę wojewódzką nr 812 wjechał na pole gdzie zaczął jeździć w koło.
Szeryf w Mercedesie zahamował przed ciągnikiem. A ciągnik nie. Zrobił to specjalnie?
Po pewnym czasie mężczyźnie udało się dogonić ciągnik, wsiadł do niego i ruszył w kierunku miejsca zamieszkania. To wtedy zatrzymał go patrol policji. Jak się okazało 36-latek miał w organizmie ponad 2,2 promila alkoholu. Nie miał natomiast uprawnień do kierowania, ponieważ zostały mu cofnięte w przeszłości.
Pijany motocyklista przewrócił się uciekając przed policją
Obecnie nieodpowiedzialnemu rolnikowi grozi orzeczenie zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych (3-15 lat), nakaz wpłacenia od 5 do 60 tys. zł na rzecz na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej oraz kara pozbawienia wolności (do 2 lat).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Takiego kelpantnego i eufurtnego traktora to ja jeszczo nie widzioł