Chińskie Great Wall Motors w Polsce
Spółka Ecce Baltica Motors zamierza sprzedawać chińskie samochody marki Great Wall Motors w Polsce. Firma właśnie rozpoczyna działalność, a pierwsze egzemplarze czekają na klientów.
W ostatnich latach kilka firm próbowało zajmować się importowaniem chińskich samochodów do Polski, jednak bez większych sukcesów. Na motoryzacyjnej mapie pojawiła się spółka Ecce Baltica Motors z Ożarowa Mazowieckiego, która będzie oficjalnym przedstawicielem chińskiej marki w Polsce. Firma ma bardzo ambitne plany. Do końca roku ma się pojawić od 7 do 10 punktów dealerskich. Do końca przyszłego roku będzie ich 27.
Firma Great Wall Motors od trzech lat produkuje w Europie swoje modele. Fabryka znajduje się w Bułgarii, a montowane tam samochody otrzymały wszystkie wymagane certyfikaty pozwalające na sprzedaż w Unii Europejskiej.
Oferta marki nie będzie zbyt bogata. Pojawią się tylko dwa modele. Jeden z nich to SUV o nazwie H6, a drugi to pickup Steed. Są to dwa najlepiej sprzedające się modele w Państwie Środka.
Kompaktowy SUV o nazwie Haval ma 4 640 mm długości, 1 825 mm szerokości oraz 1 690 mm wysokości. Rozstaw osi w tym modelu to 2 680 mm. Pojemność bagażnika wynosi 808 litrów, a po złożeniu foteli pomieścimy nawet 2010 litrów bagażu. Pod maską do wyboru mamy dwa silniki. Pierwszy to turbodoładowany benzyniak o pojemności 1,5 litra. Maksymalna moc tej jednostki to 143 KM, a szczytowy moment obrotowy to 202 Nm. Producent podaje, że sprint do setki trwa 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 9 l/100 km. Auto jest dostępne w wersji z napędem na przednią lub wszystkie koła. Druga opcja to Diesel o pojemności dwóch litrów, o mocy 143 KM (310 Nm). Do setki rozpędza się w 11,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 175 km/h.
Klienci będą mieli do wyboru trzy wersje wyposażenia: One, Star i Premium. Na wyposażeniu standardowym pojawią się wszystkie elementy wymagane przez europejskie normy bezpieczeństwa. Podstawowa wersja modelu Haval kosztuje od 21 tys. euro. Za najdroższą wersję zapłacimy od 28 tys. euro.
Drugi oferowany model to pickup Steed z podwójną kabiną. Importer w tym przypadku równiez oferuje dwie wersje napędowe. Jedna z nich to silnik benzynowy konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2,4 litra i mocy 122 KM (200 Nm). Druga opcja to Diesel o pojemności dwóch litrów dysponujący mocą 139 KM (305 Nm). Każda wersja posiada w standardzie napęd na cztery koła oraz reduktor firmy Borg Warner. Podstawowy model Steed kosztuje od 24 100 euro. Za najdroższą wersję zapłacimy 24 400 euro. Samochód posiada homologację N1.
Na wszystkie modele importer daje 3-letnią gwarancję mechaniczną z limitem 100 tys. km. oraz 6 lat na perforację nadwozia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: