Chevrolet Volt/Opel Ampera Samochodem Roku 2012
Znamy już zwycięzcę Car of The Year 2012. Wyniki chyba nikogo już nie zaskakują…
Kiedy w tamtym roku zwycięzcą plebiscytu Car of The Year został Nissan Leaf, wielu z nas się dziwiło – jak to możliwe, że elektryczny i niekoniecznie najpiękniejszy Leaf wygrał z takimi samochodami jak Alfa Romeo Giulietta, Volvo S60 czy Citroen C3? W tym roku wyniki już nas nie zaskakują. Wiadomo po prostu, że wygrywa ten, który ma kabel. Tegoroczny tytuł samochodu roku otrzymał więc elektryczny Chevrolet Volt i jego bliźniaczy model Opel Ampera. Tak zadecydowało 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów europejskich, przyznając autu 330 punktów. Na drugim miejscu COTY znalazł się Volkswagen Up!, a na trzecim Ford Focus.
![]() |
fot. Opel
|
1. Chevrolet Volt/Opel Ampera – 330 pkt.
2. Volkswagen Up! – 281 pkt.
3. Ford Focus – 256 pkt.
4. Range Rover Evoque – 186 pkt.
5. Fiat Panda – 156 pkt.
6. Citroen DS5 – 144 pkt.
7. Toyota Yaris – 122 pkt.
Ciekawe jest to, że ogólnie odnosi się wrażenie, iż dziennikarze raczej nie popierają aut elektrycznych, których podstawową wadą jest mały zasięg „terytorialny”. Jak przychodzi co do czego, to jednak wszyscy jednomyślnie głosują właśnie na nie…
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: