Chevrolet Corvette 427 Convertible na 60-lecie
Chevrolet zaprezentował dziś model Corvette 427 Convertible Collector Edition 2013 - najszybszy i najbardziej rasowy kabriolet w historii Corvette - oraz pakiet 60th Anniversary, który będzie dostępny we wszystkich Chevroletach Corvette z roku modelowego 2013.
Chevrolet Corvette 427 Convertible |
fot. Chevrolet
|
Chevrolet Corvette z roku modelowego 2013 zapisze się na kartach historii jako model upamiętniający sześćdziesiątą rocznicę istnienia tego kultowego samochodu, a także jako ostatni przedstawiciel obecnej generacji C6. Oto wskrzeszenie najbardziej pożądanego zestawienia w historii – Chevroleta Corvette w wersji kabriolet oraz silnika o pojemności skokowej 427 cali sześciennych.
Pakiet 60th Anniversary oraz model 427 Convertible zadebiutują 21 stycznia na aukcji samochodów kolekcjonerskich Barrett Jackson w Scottsdale w stanie Arizona i pojawią się w sprzedaży w amerykańskich salonach Chevroleta latem tego roku. Pierwszy Chevrolet Corvette 427 Convertible oferowany w sprzedaży trafi w ręce osoby, która złoży najwyższą ofertę kupna na aukcji samochodów kolekcjonerskich Barrett Jackson w Scottsdale (sobota 21 stycznia). Cały dochód ze sprzedaży zasili konto programu na rzecz walki z głodem Drive to End Hunger.
Corvette 427 Convertible Collector Edition
Chevrolet Corvette 427 Convertible łączy w sobie elementy modeli Z06 i ZR1, tworząc najszybszy i najbardziej rasowy kabriolet w historii Corvette.
Sercem modelu jest silnik LS7 o pojemności skokowej 427 cali sześciennych (7 litrów), pochodzący z Corvette Z06. Jednostka osiąga moc 505 KM (377 kW) i maksymalny moment obrotowy 637 Nm, co czyni ją najmocniejszym w historii silnikiem montowanym pod maską seryjnego Chevroleta Corvette z otwieranym dachem. Podobnie jak wersja Z06, model 427 Convertible jest oferowany wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Jednostka LS7, opracowana na bazie silnika GT1, wykorzystywanego w modelach Corvette biorących udział w wyścigach Le Mans, wyróżnia się lekkimi, tytanowymi korbowodami i zaworami dolotowymi, wydajnymi głowicami cylindrów stworzonymi w oparciu o wiedzę zdobytą w wyścigach samochodowych oraz systemem smarowania z suchą miską olejową. Silnik jest składany ręcznie w GM Performance Build Center, gdzie klienci, którzy kupili model 427 Convertible Collector Edition mogą nabyć opcjonalną usługę Corvette Build Experience i własnoręcznie złożyć silnik, który posłuży do napędu ich nowego samochodu.
Podzespoły wpływające na poprawę osiągów modelu Corvette 427 Convertible obejmują układ przeniesienia napędu i tylną oś z Chevroleta Corvette Z06, akumulator umieszczony z tyłu oraz standardowy system Magnetic Selective Ride Control. Montowane standardowo obręcze aluminiowe w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oferowane są z oponami Michelin PS2 nawiązującymi stylem do wersji ZR1. Lekkie koła Cup – wprowadzone w modelu Corvette 2012 Z06 z pakietem Z07 oraz Corvette ZR1 z pakietem PDE – są oferowane bez dopłaty i wyróżniają się unikalnym szarym wykończeniem. Oprócz tego dostępne są koła Black Cup oraz obręcze w stylu ZR1.
Chevrolet Corvette 427 Convertible zawiera także elementy wykonane z włókien węglowych, które pomagają obniżyć wagę samochodu. Są to:
- profilowana maska silnika (wprowadzona w Chevrolecie Corvette Z06 Carbon Edition z roku modelowego 2011),
- błotniki w stylu ZR1,
- panele podłogowe,
- przedni spoiler „CFZ” oraz boczne progi z włókna węglowego należą do wyposażenia opcjonalnego w modelu 427 Convertible, natomiast w pakiecie 60th Anniversary oferowane są w standardzie.
Zastosowanie lekkich elementów pozwoliło obniżyć wagę Chevroleta Corvette 427 Convertible do 1 522 kilogramów (3 355 funtów), co przy zastosowaniu silnika LS7 o mocy 505 KM daje stosunek mocy do masy wynoszący 3,01 kg (6,64 lbs) / 1 KM, czyli jeden koń mechaniczny przypada na 3,01 kilograma (6,64 funta) masy pojazdu. To lepiej niż w:
- Porsche 911 Turbo S Cabriolet – 3,31 kg (6,90 lbs)
- Audi R8 5.2 RSI Spyder – 3,44 kg (7,58 lbs)
- Aston Martin DBS Volante Convertible – 3,55 kg (7,82 lbs)
- Ferrari California Convertible – 3,77 kg (8,31 lbs)
Połączenie niskiej masy i wysokiej mocy uczyni model 427 Convertible jednym z najszybszych kabrioletów na świecie. Szacuje się, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, pokonuje odległość ¼ mili ze startu zatrzymanego w 11,8 sekundy, osiąga przyspieszenie poprzeczne 1,04 g i rozpędza się do ponad 306 km/h.
Chevrolet Corvette 427 Convertible dostępny jest w wersjach wyposażeniowych 2LT, 3LT i 4LT. Ponadto, wszystkie egzemplarze – podobnie, jak w przypadku modelu ZR1 – otrzymają unikatowy numer identyfikacyjny.
Pakiet Corvette 60th Anniversary
Wszystkie Chevrolety Corvette z rocznika modelowego 2013, łącznie z wersją 427 Convertible, będą dostępne z pakietem 60th Anniversary obejmującym lakier nadwozia Arctic White oraz skórzaną tapicerkę wnętrza Blue Diamond z zamszowymi akcentami. Wersje kabriolet będą miały niebieski dach.
Dodatkowe elementy wchodzące w skład pakietu to tylny spoiler w stylu ZR1, specjalne oznaczenia, zaciski hamulcowe polakierowane na szaro, a także logo „60th” na obręczach aluminiowych (w centralnej części), kole kierownicy i zagłówkach. W opcji dostępny jest również pakiet graficzny obejmujący wyścigowe pasy w kolorze Pearl Silver Blue, biegnące przez całą długość nadwozia, łącznie z pasem przyszytym do otwieranego, miękkiego dachu.
Wszystkie Chevrolety Corvette z roku modelowego 2013 będą wyposażone w oznaczenia 60th Anniversary na desce rozdzielczej oraz tzw. „panelu wodospadowym” w wersjach kabriolet. Logo „60th” znajdzie się również na tablicy przyrządów oraz na progach bocznych.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: