Chcesz się napić? Rób to z głową. Rusza kampania „Piłeś? Nie jedź!”
Zbliża się długi weekend majowy, czas wyjazdów za miasto i urlopowych wypraw. Niestety, to również czas, kiedy na drogach dochodzi do tragicznych wypadków. Odpowiedzialność za nie często ponoszą nietrzeźwi kierowcy.
![]() |
fot. ZP PPS |
Podczas zeszłorocznego weekendu majowego zatrzymano w sumie 2268 nietrzeźwych kierowców. Przez alkohol za kółkiem doszło do 54 wypadków. Zginęło 6 osób, 63 zostały ranne.
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest przestrzeganie kierowców przed skutkami jazdy po pijanemu i zwiększanie ich świadomości – poprzez spoty reklamowe w kinach i telewizji, dystrybucję plakatów i ulotek. Akcja odbywa się przy współpracy policji, która zapowiada podczas majówki wzmożone kontrole na drogach.
W ramach tegorocznej edycji „Piłeś? Nie jedź!” spot będzie emitowany w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo; przed seansami filmowymi w Multikinach w całej Polsce, na ekranach LCD na uczelniach wyższych oraz w autobusach i tramwajach. Ulotki będą rozdawane kierowcom kupującym alkohol na stacjach benzynowych sieci BP. Materiały kampanii pojawią się również podczas wydarzeń organizowanych przez Polski Związek Motorowy, a dodatkowo podczas imprez plenerowych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego kierowcy będą mogli skorzystać z symulatora dachowania oraz symulatora jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.
Kampania jest organizowana od czterech lat w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”.
„Poprzez kampanię „Piłeś? Nie jedź!” apelujemy do kierowców i osób im towarzyszących, aby nie podejmowali niepotrzebnego ryzyka decydując się na jazdę po spożyciu jakiegokolwiek alkoholu. Gdy w 2007 roku mieliśmy długi majowy weekend, porównywalny z tym, jaki nas czeka w tym roku, policja zatrzymała 4044 nietrzeźwych kierowców. Warto zatem podejmować prewencyjne akcje edukacyjne i kontrole policyjne, aby podczas zbliżającej się majowej przerwy te niechlubne statystyki nie zostały pobite” – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: