
Ceny paliw w Polsce. To ewenement – kierowcy, którzy chcieli najwięcej oszczędzić, zapłacą teraz więcej
Sytuacja na rynku paliw w Polsce zaskakuje ekspertów i analityków. Wydaje się ona iść pod prąd światowych trendów, co daje, przynajmniej chwilowo, powody do zadowolenia. Ale nie wszystkim kierowcom.
Zaskakująca sytuacja na rynku paliw w Polsce
Sytuacja cenowa na rynku paliw w Polsce nie przestaje zaskakiwać. Baryłka ropy naftowej kosztuje około 90 dolarów, europejskie notowania paliw zbliżają się do tegorocznych maksimów a złotówka słabnie w relacji do dolara. Początek września na stacjach paliw przynosi jednak obniżki cen.
Takimi słowami zaczyna się analiza sytuacji rynku paliw w Polsce, przygotowana przez ekspertów z e-petrol.pl. Zwracają oni uwagę na rosnący rozdźwięk między tym, co dzieje się w naszym kraju, a sytuacją na światowych giełdach paliwowych. Zwracają też uwagę na zagrożenia, jakie taka sytuacja powoduje:
Notowany w Polsce spadek cen w hurcie i detalu, przy drożejącej ropie i produktach naftowych na świecie powoduje, że import stał się nieopłacalny i coraz częściej w przestrzeni medialnej padają pytania o zagrożenia związane z brakiem paliwa na stacjach.
Obecnie kierowcy mogą być jednak zadowoleni i cieszyć się z coraz tańszych paliw. Niestety nie wszyscy.
Redukcja punktów karnych – znamy ceny. Nie liczcie na tanie kasowanie punktów
Ile kosztują paliwa w Polsce?
W minionym tygodniu ceny paliw w Polsce kształtowały się następująco:
- Pb95 – 6,60 zł
- ON – 6,43 zł
- LPG – 2,82 zł
Zarówno cena benzyny jak i oleju napędowego spadły, ale podniosła się za to cena LPG. To niedobra wiadomość dla kierowców, którzy ponieśli niemałe koszty, żeby jeździć na jak najtańszym paliwie.
Według analityków e-petrol.pl ceny paliw w obecnym tygodniu będą, zależnie od regionu Polski, kształtować się następująco:
- Pb95 – 6,51-6,62 zł
- ON – 6,33-6,45 zł
- LPG – 2,78-2,85 zł
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze: